بازدید 2169

کنست به‌دنبال اشغال ۱۰۰درصد اراضی فلسطین

کد خبر: ۶۶۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 11 February 2017
هفته گذشته بود که پارلمان رژیم صهیونیستی(کنست) قانونی تحت عنوان «سازش» با هدف مصادره باقی مانده اراضی کرانه باختری را با رأی 60 نماینده مخالف در برابر 52 نماینده مخالف، به تصویب رساند تا نگرانی های بین المللی و خشم فلسطینیان را برانگیزد.

به موجب این قانون، رژیم صهیونیستی تمام زمین های کرانه باختری که متعلق به فلسطینیان است را متعلق به شهرک های صهیونیست نشین تلقی کرده و تا زمانی که توافقی میان این رژیم و فلسطین حاصل نشده، می تواند تحت تصرف خود داشته باشد.

این اقدام، موج جدیدی را علیه رژیم صهیونیستی در سطح بین الملل برانگیخت که نمونه آن واکنش وزارت خارجه ترکیه بود که ضمن محکوم کردن این مصوبه اعلام کرد سیاستی که اسرائیل اصرار دارد آن را در پیش بگیرد، غیرقابل قبول است.

سخنگوی دولت اردن نیز ضمن محکوم کردن این تصمیم در کنست اعلام داشت مصوبه ای که وجهه قانونی به مصادره اراضی فلسطینی در کرانه باختری جهت گسترش ساخت شهرک‌های یهودی نشین می‌بخشد، به شدت محکوم است.

مفتی اعظم قدس نیز این قانون را تبعیض آمیز و با هدف دزدیدن اراضی بیشتر دانست و عنوان کرد که دولت اشغالگر بیشتر به سمت طرح‌های برنامه ریزی شده برای یهودی سازی گام برمی‌دارد و این قانون با هدف ممانعت از تشکیل کشور فلسطین است و این تصمیم یک تعدی جدید است که هدف از آن بیرون راندن مردم فلسطین از قدس و تحکیم شهرک‌سازی‌های اسرائیل است.

به نظر می رسد تصویب این قانون باعث شود دولت غاصب اسرائیل هر گونه فرصت برای دستیابی به راه حل سیاسی را نابود کند چرا که شهرک سازی این رژیم فرصت راه حل دو کشور و فرصت‌های صلح را از بین می‌برد.

نمایندگان ملت نیز در گفت و گوهای جداگانه ای که با خانه ملت داشتند بر این امر تصریح کردند که مسئولیت مصادراه اراضی برعهده آمریکا و انگلیس است که همواره در پشت پرده این تصمیم گیری ها حاضر بوده و تنها راه شکست ادامه مسیر مقاومت است. متن گفت و گوها را در ادامه می خوانید:

شیخ: قانون مصادره اراضی فلسطینی تمام فرصت‌های صلح را از بین می‌برد

مهدی شیخ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به تصویب قانون مصادره اراضی فلسطینی در پارلمان رژیم صهیونیستی، گفت: مسئولیت مستقیم مصادره اراضی فلسطینی ها به نفع رژیم صهیونیستی با تصویب قانونی در کنست این رژیم، برعهده ترامپ است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: زمانی که رئیس جمهور جدید آمریکا از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و راه را بر شهرک سازی ها سد نمی کند، سران این رژیم نیز میدان عمل را بر خود باز می بینند.

وی در ادامه به سفر اخیر نتانیاهو به انگلیس اشاره کرد و یادآور شد: بعد از سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به لندن بود که اعضای کنست رأی به تصویب قانون مصادره سرزمین فلسطینیان کردند و همین اقدام نشان دهنده دست داشتن انگلیسی ها و به دنبال آنها آمریکایی ها در این تصمیم گیری است.

شیخ در ادامه با بیان اینکه تصویب این قانون تمام فرصت‌های صلح را از بین می برد، عنوان کرد: سیاست سخیفانه آمریکا و انگلیس که همواره ادعای حقوق بشر دارند، تقویت رژیم صهیونیستی از هر طریق و از بین بردن حق و حقوق فلسطینیان و به دنبال آن اجرای نقشه خاورمیانه جدیدی است که سال ها قبل آمریکایی ها آن را ترسیم کردند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تنها راهی که باید در مقابل سیاست های اسرائیلی در پیش گرفت مقاومتی است که حزب الله و حماس در برابر آنها دارند و جمهوری اسلامی نیز این اقدامات را به شدت محکوم می کند.
 
تفکر صهیونیستی اشغال کامل فلسطین با تصویب قانون مصادره اراضی تکمیل شد

غلامرضا کاتب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به تصویب قانون مصادره اراضی فلسطینی در پارلمان رژیم صهیونیستی، گفت: حتی اگر رژیم صهیونیستی این قانون را تصویب نمی‌کرد هم به روند خود نسبت به شهرک سازی ها ادامه می داد.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس بر همین اساس تصریح کرد: رژیم صهیونیستی پیش از سفر اخیر نتانیاهو به لندن نیز قصد تصویب چنین قانونی را داشت که با سفر وی به انگلیس مهر تأیید همراهان و حامیان خود را نیز دریافت کرد تا آنها این حمایت را داشته باشند که موج رسانه‌ای علیه آنها درست نشود و افکار عمومی نسبت به آنها خدشه دار نشود.
غلامرضا کاتب

وی افزود: با این حال این اقدامات هیچ تأثیری در روند مقاومت جریانات مختلف فلسطینی ندارد و آنها باید با اتحادی که بیش از پیش با یکدیگر برقرار می‌کنند به دنبال جلوگیری از اجرای قوانینی است که رژیم صهیونیستی علیه آنها به تصویب می رساند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها قصد ندارند از هیچ طریقی وارد مذاکرات صلح شوند و به هر روش ممکن تمام راه های مبنی بر رسیدن به راه حل های سیاسی را نیز از بین می برند.

رحیمی جهان آبادی: رژیم صهیونیستی به‌دنبال تصرف ۷درصد باقی‌مانده از اراضی فلسطین است

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به تصویب قانون مصادره اراضی فلسطینی در پارلمان رژیم صهیونیستی، گفت: انگلیس پایه گذار رژیم نامبارک صهیونیستی در خاورمیانه نه تنها در آخرین سفر نتانیاهو به این کشور سیاست های جدید خود را در خصوص افزایش شهرک سازی ها ابلاغ کرده بلکه از گذشته دور به دنبال تشکیل خاورمیانه جدید بوده است.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: این قانون به دهه 1930 و سال های مابین جنگ جهانی اول و دوم برمی گردد که قرار شد سرزمین های فلسطینیان با حمایت کامل انگلیسی ها تصاحب و اشغال شود.

وی افزود: در اوایل کار قرار بود تنها 7 درصد از کشور فلسطین به صهیونیست ها داده شود که امروز این روند برعکس شده و اکنون فلسطینیان تنها 7 درصد از سرزمین های خود را در اختیار دارند و 93 درصد مابقی به اشغال صهیونیست ها در آمده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: درواقع رژیم صهیونیستی وارد فاز جدید نشده و صرفا قصد دارد سیاست های گذشته خود را ادامه دهد و آن هم سیاست انگلیسی هاست که اصلی ترین خیانت را زمانی که موضوع قیمومیت مطرح شد و آنها سرنوشت فلسطین را به دست اسرائیلی ها دادند، صورت گرفت.

مجلس به‌دنبال سازوکار قانونی برای مقابله با رژیم صهیونیستی است

احمد سالک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به تصویب قانون مصادره اراضی فلسطینی در پارلمان رژیم صهیونیستی، به طرح سوالی پرداخت و گفت: مگر رژیم صهیونیستی طی سال های گذشته تصاحب اراضی فلسطینیان را صورت نداده که اکنون آن را قانون می کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اسرائیل حدود 65 سال است مشغول جنایت در فلسطین است، عنوان کرد: دنیای اسلام باید حتما نسبت به حرکت اخیر این رژیم واکنش نشان دهد.

وی افزود: نتانیاهو در سفری که به انگلیس داشت خود مورد اهانت آنها قرار گرفت و مدتی پشت در بسته ماند در صورتی که این موضوع در عرف دیپلماتیک غیرمعمول است، از طرفی وقتی طرحی را علیه ایران مطرح کرد، انگلیسی ها به او جواب منفی در حمایت از آن دادند، با این حال نتانیاهو آن دسته از دستورات انگلیسی ها علیه فلسطین را پذیرفت.
 
سالک ادامه داد: از آنجایی که موضع گیری جمهوری اسلامی دربرابر اسرائیل موضع گیری امام(ره) است، باید در مجلس حرکت مثبتی نسبت به دفاع از فلسطین انجام دهیم که می تواند در قالب بیانیه و یا مصوبه قانونی باشد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ماهیت حکومت اسرائیل ماهیتی ضد ونقیض در ابعاد مختلف جهانی است، خاطرنشان کرد: اقدامات رژیم صهیونیستی برطبق مر قوانین بین المللی یا حقوق انسانی و بشری نیست و همواره متجاوزگرانه عمل کرده است و حتی در این خصوص نسبت به قطعنامه هایی که علیه آنها صادر شده توجهی ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار