بازدید 9473
۳

رتبه جهانی گردشگری ایران

کد خبر: ۶۶۶۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 11 February 2017
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بر ضرورت افزایش سهم جمهوری اسلامی ایران در تجارت بین المللی گردشگری تاکید کرد.
 
به گزارش خبرآنلاین، مرتضی رحمانی موحد گفت: صنعت گردشگری با آثار شگرف اقتصادی و اجتماعی در طول شش دهه یکی از رشد یافته ترین بخش های اقتصادی در جهان بوده است، گردشگری در عصر جدید به موضوع توسعه گره خورده و موجب ظهور مقصدهای جدیدی در جهان شده است که این تحولات پویا گردشگری را به موتور محرکه پیشرفت اقتصادی بدل کرده است.

وی با اشاره به آمار سازمان جهانی گردشگری افرود: امروزه میزان تجارت گردشگری از صادرات نفت، محصولات غذایی و صنعت خودروسازی پیشی گرفته و به یکی از بازیگران اصلی تجارت بین الملل و یکی از منابع درآمدی بسیاری از کشورهای در حال توسعه تبدیل شده است.
 
معاون گردشگری کشور گفت: گسترش جهانی گردشگری در کشورهای صنعتی و توسعه یافته پیامدهای اقتصادی و اشتغال زایی قابل توجهی در بخش های مختلف داشته است، گردشگری صادراتی در سال 2015 بیش از یک و نیم تریلیون دلار درآمد داشته و برای بیش از 360 میلیون نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.رحمانی موحد گفت: طبق پیش بینی ها تعداد گردشگران در جهان تا سال 2030 به یک میلیارد و 800 میلیون نفر خواهد رسید، همچنین سال 2017 به عنوان سال بین المللی گردشگری پایدار برای توسعه انتخاب شده و تمام کشورها باید از این ظرفیت بهره برداری کنند.
 

 
وی گفت: ایران با جذب بیش از پنج میلیون گردشگر در سال 2015 رتبه 50 را در جهان کسب کرده است که ایران با داشتن جاذبه های متنوع گردشگری و جایگاه ممتاز در میراث فرهنگی وهمچنین با توجه به توفیقات بین المللی که از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید است فرصت مناسبی برای جهش رتبه کشور از نظر درآمدهای گردشگری پیش روی خود دارد.معاون گردشگری یکی از راهکارهای افزایش تعداد گردشگران ورودی را تجاری سازی خدمات گردشگری دانست و گفت: برگزاری همایش تجاری سازی خدمات گردشگری می تواند زمینه ساز هم اندیشی و هم فکری شود تا منجر به خروجی مطلوب شود.

53 درصد؛ اهداف تفریحی
 
ناصر رضایی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: براساس تحقیقات انجام شده 53 درصد از گردشگران بین المللی با اهداف تفریحی به ایران سفر می‌کنند و 27 درصد از آنان برای گردشگری مذهبی، سلامت و اموری از این قبیل وارد کشور می شوند.به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران 14 درصد از گردشگران نیز برای امورحرفه ای و کسب و کار و 6 درصد برای امور دیگر سفر به ایران را انتخاب می کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳
متاسفم براتون با این مدیریتتون.با وجود این همه آثار تاریخی رتبه گردشگری ایران باید این باشه؟؟؟
جالبه که هیچ کسی هم مقصر نیست و پاسخگو نیست
بهتر بود ایشان از تعداد کردشگران خارجی در امسال در مقایسه با سال قبل هم مطالبی می گفتند . ظواهر امر نشان از کاهش و افت شدید دارد.
جایگاه پنجاهم یعنی فاجعه، اونم با اییین همه آثار باستانی.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان