بازدید 9355

حکم اعدام برای سلطان جعل و سرقت

کد خبر: ۶۶۶۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰ 11 February 2017
مرد میانسال که کلکسیونی از جرایم در پرونده تبهکاری‌هایش دارد، با حکم دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد.

به گزارش روزنامه ایران، محکوم میانسال نخستین باردر سال 68 به اتهام سرقت روانه زندان شد. اما او بعد از آزادی و تحمل حبس، جرایمش را ادامه داد. به طوری که در پرونده فعلی‌اش 48 فقره سابقه دستگیری دارد.
 
متهم حرفه‌ای هر بار پس از بازداشت و تحمل حبس آزاد می‌شد و اما دوباره به همراه همدستانش، سرقت‌هایشان را از سر می‌گرفتند. او هرگز با خودش اسلحه حمل نمی‌کرد. چراکه مجازاتش را بخوبی می‌دانست. اعضای باند وی به محض اطلاع از دستگیری همدستانشان گرد هم می‌آمدند و باپول های سرقتی، جریمه ومجازات‌ها را پرداخته و با گرفتن رضایت ازشاکی‌ها، نسبت به آزادی همدستانشان اقدام می‌کردند.

این تبهکار حرفه‌ای آخرین بار به اتهام کلاهبرداری از پزشکان بازداشت شد. او پس از دریافت مرخصی از زندان آزاد شد اما دیگر برنگشت، همین مسأله باعث شد تا بازپرس شعبه اول دادسرای ویژه سرقت دستور بازداشتش را صادر کند. درحالی که تحقیقات برای دستگیری متهم فراری ادامه داشت، کارآگاهان پلیس با سرقت‌های متعدد مأموران قلابی در شهرهای مختلف کشور روبه‌رو شدند.
 
در این پرونده‌ها، سارقان تحت عنوان مأمور به سراغ پزشکان رفته و اموال با ارزش آنها را سرقت می‌کردند. در نهایت با تحقیقات صورت گرفته، کارآگاهان موفق شدند، سارقان اموال پزشکان در شهرستان‌ها و پایتخت را شناسایی و دستگیر کنند.
 
متهمان در تحقیقات به سرقت از پزشکان در شهرهای یزد، شیراز، ملایر، گرمسار، اردبیل، ارومیه، اهواز و بیرجند اعتراف کردند.در تحقیقات نیز مشخص شد اعضای باند درجریان 10 سرقت از پزشکان؛ 680 میلیون تومان به جیب زده بودند.
 
بدین ترتیب با تکمیل تحقیقات، پرونده متهم اصلی برای صدور حکم به دادگاه انقلاب ارجاع شد و شعبه 15 وی را به خاطر سرقت، جعل اسناد دولتی، غصب عنوان، فروش مواد مخدر، سرقت مقرون به آزار، سرقت مسلحانه، ارتشا و ... با 26 فقره سابقه محکومیت کیفری و 78 فقره سابقه دستگیری به اعدام محکوم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۴
وقتی کسی 48 فقره سابقه کیفری دارد یعنی اینکه مدتهاپیش باید اعدام می شده .باید قانونی وضع کرد که افراد خلافکار با جرایم زیاد بعد از تعداد مشخصی سابقه کیفری وخلاف دوباره مثلا پس از 10 بار اعدام شوند وجامعه را از دست این افراد آزاد کنند.خدامی داند که چند نفر درگیر کلاهبرداری و بزه کاری این فرد قرارگرفته اند وپایشان به کلانتری ودادگستری بازشده وچه حجمی از پرونده ها فقط بخاطر این شخص درجریان افتاده است وچقدر وقت ونیرو صرف شده.وقتی یک نفرخلافی انجام می دهد بطورپیوسته افراد زیادی درگیر می شوند.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
لطفا اینقدر آسوده از اعدام حرف نزنیم. جان یک انسان است و ما انسانها جایز به خطا هستیم.
آیا میدانید که چه شرایطی باعث شده است ایشان به این سمت کشیده شود؟
آیا ممکن نبود ما نیز در شرایطی بدتر از نامبرده یشویم؟
همه ی انسانها با فطرتی پاک آفریده شده اند.
آیا بهتر نیست به دنبال حل مشکلات و ریشه های این معضلات باشیم؟
آیا نمی بینید در کشورهایی که اگاهی عمومی بالا رفته این مشکلات بشدت کاهش یافته و حتی در حدیست که میتوانیم بگوییم نیست!
بدیهسیت بایست تمهیدی برای این مشکلات داشت ولی آن تمهید قطعا اعدام نیست.
اعدام بی وقفه و بی گذشت قریب به چهل ساله معضل مواد مخدر را حل کرد؟
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
همین جور الکی که نمیشه یکی رو اعدام کرد فقط به خاطر اینکه 10 بار یه جرم رو انجام داده مگه اعدام و گرفتن جون یک انسان اینقدر راحت و کشکی میتونه باشه
با سلام
مسئولین محترم دادگستری تو رو خدا بداد مردم برسید تبهکاری از سال 1368 شروع بخلاف کرده تازه در سال 1395 شما او را میخواهید تیرباران کنید یعنی بعداز27 سال ... اگه همان سال 1368 دادگاه را بسرعت و در سه شیفت هفت روز هفته و شبانه روز برگزار کرده و او را تیرباران کرده بودید این تبهکار و اراذل و اوباش مثل او همچون واتوواتو تکثیر نشده بودند که الان اثرات منفی آنرا در تمام جامعه ببینیم.
خدا عمر قاضی بده . یک انگل از جامعه کمتر می شود
الحمدالله چون از پزشکان سرقت کرده باید اعدام شود؟ مردم عادی که لابد ارزشی نداشتند که نه تنها به اعدام محکوم نشد بلکه مستحق مرخصی هم بوده است؟! این یعنی عدالت واقعی؟ یا اسلام اینگونه است در عدالت قضاوت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
معلومه چقدر دق دلی از پزشک داری
بزار یبار گیر پزشک بیفتی ببینم چقدر التماسش میکنی که جونتو نجات بده
78 فقره دستگیری :| کلا موجودی نجس کم شد از زمین
چرا اعدام می کنید بهتر نیست که با توجه به تکنولوژی های جدید زندان مخصوص این افراد ساخته شود حتی از نیروی خودشان برای ساخت و هزینه های جاری انجا استفاده کنید نمونه اینگونه زندان در خارج هم هست
اگر حكم نقض نشود البته
اشتباه هست اعدام کنید
احتمالا اعتراض میکند و در دادگاه تجدید نظر به زندان محکوم و با گرفتن مرخصی! ؟ باز هم به کار خود البته بی نقص تر ادامه خواهد داد .
وقتی به یک مفسد فی الارض لقب سلطان میدهند ، باعث عقده خود بزرگ بینی این بزمجه خواهد شد
کسی که این همه جنایت کرده چراتابحال اعدام نشده ؟؛لطفا بامسببین وکسانی که کوتاهی کرده اند درهرپست ومقامی هستندبرخوردجدی وانقلابی کنید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل