بازدید 2510

جزئیات انحلال ۲ شرکت بزرگ گازی ایران

معاون وزیر نفت با اشاره به انحلال ۲ شرکت وابسته به شرکت ملی گاز، دلایل انحلال این شرکت‌ها را ماموریت‌های غیراقتصادی آنها اعلام کرد و گفت: زمان انحلال کامل هنوز مشخص نشده است.
کد خبر: ۶۶۶۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱ 11 February 2017
معاون وزیر نفت با اشاره به انحلال ۲ شرکت وابسته به شرکت ملی گاز، دلایل انحلال این شرکت‌ها را ماموریت‌های غیراقتصادی آنها اعلام کرد و گفت: زمان انحلال کامل هنوز مشخص نشده است.

حمیدرضا عراقی در گفتگو با مهر درباره جزئیات انحلال دو شرکت ذخیره‌سازی گاز طبیعی و شرکت بازرگانی گاز ایران، گفت: مذاکراتی با سازمان خصوصی سازی برای واگذاری این دو شرکت وابسته به شرکت ملی گاز انجام شده بود.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه ماموریت این دو شرکت گازی اقتصادی نبوده و اصطلاحا درآمدزا نیست، تصریح کرد: از این رو با توجه به اینکه واگذاری این شرکت‌ها از طریق خصوصی سازی جذاب نیست، تصمیم به انحلال آنها گرفتیم.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه انحلال این دو شرکت گازی در دستور کار قرار دارد اما هنوز زمان انحلال نهایی آنها مشخص نشده است، اظهار داشت: در شرایط فعلی مراحل قانونی انحلال این دو شرکت گازی در حال انجام است.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه اخیرا موضوع انحلال این دو شرکت گازی به امور مجامع شرکت ملی گاز واگذار شده است، شرکت ملی گاز ایران علاقه مند به انحلال این دو شرکت نیست و حتی امیدواریم امکان بازگشت این شرکت‌ها فراهم شود.

به گزارش مهر، پس از انحلال شرکت ملی صادرات گاز ایران، شرکت‌های ذخیره‌سازی و بازرگانی گاز دومین و سومین شرکت گازی بوده که قرار است منحل و فعالیت‌های آنها در قالب مدیریت انجام شود.

از سوی دیگر دی ماه امسال و در ادامه تغییرات جدید ساختاری در بدنه شرکت ملی نفت ایران، به طور رسمی با انحلال شرکت ملی صادرات گاز ایران، یک مدیریت جدید تحت عنوان «صادرات گاز» در شرکت نفت راه اندازی شد.

از سوی دیگر مطابق با تغییرات جدید ساختاری قرار است مباحث مربوط به تجارت گاز ایران از مسیر خط لوله گاز توسط شرکت ملی گاز ایران و مباحث مربوط به صادرت گاز از مسیر ال ان جی توسط مدیریت صادرات گاز ایران پیگیری شود.

در همین حال بیژن زنگنه آذر ماه امسال در جمع خبرنگاران با اشاره به انحلال شرکت ملی صادرات گاز، گفته بود: شرکت صادرات گاز منحل و زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران قرار می‌گیرد چراکه به دنبال خصوصی سازی آن بودند درحالی که خصوصی سازی شرکت ملی گاز معنا ندارد به همین دلیل آن‌  را به مدیریت تبدیل کردیم تا به بخش خصوصی واگذار نشود.

وزیر نفت، تاکید کرده بود: البته بخش صادرات گاز با لوله، در زیرمجموعه شرکت ملی گاز ایران قرار می‌گیرد و فعالیت این بخش ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان