بازدید 2854

فروش رنو-نیسان به مرز ۱۰ میلیون خودرو رسید

رنو-نیسان در سال ۲۰۱۶ با وجود اینکه با اتهام دست داشتن رنو در رسوایی آلایندگی مواجه شد، حدود ۱۰ میلیون خودرو در سراسر جهان فروخت.
کد خبر: ۶۶۵۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 10 February 2017
رنو-نیسان در سال ۲۰۱۶ با وجود اینکه با اتهام دست داشتن رنو در رسوایی آلایندگی مواجه شد، حدود ۱۰ میلیون خودرو در سراسر جهان فروخت.

به گزارش ایسنا، رنو-نیسان که آروز دارد به همراه فولکس واگن و تویوتا، به یکی از سه خودروساز بزرگ جهان تبدیل شود، در بیانیه‌ای اعلام کرد فروش این واحد در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۷ درصد رشد کرد و به ۹.۹۶ میلیون خودرو رسید.

غول آلمانی فولکس واگن با فروش ۱۰.۳ میلیون خودرو در سال میلادی گذشته، بزرگترین خودروساز جهان از نظر میزان فروش شناخته شد.

شرکت ژاپنی تویوتا ۱۰.۱۸ میلیون خودرو فروخت در حالیکه جنرال موتورز آمریکا هنوز آمار فروش سال ۲۰۱۶ را منتشر نکرده است.

رنو-نیسان اعلام کرد رشد قوی فروش با وجود عملکرد مایوس کننده میتسوبیشی حاصل شده است. میتسوبیشی  سال گذشته با خرید ۳۴ درصد سهم این شرکت از سوی نیسان، به این گروه اضافه شد.

در مجموع از هر ۹ خودرویی که سال میلادی گذشته در جهان به فروش رفت، یک دستگاه برای رنو-نیسان بود.

نیسان اعلام کرده تقاضای قوی در چین و آمریکا کمک کرد این شرکت ۵.۶ میلیون خودرو در سال ۲۰۱۶ به فروش رساند که ۲.۵ درصد افزایش داشت.

رنو هم به نوبه خود در ماه جاری اعلام کرد از بازارهای پررونق در اروپا و هند و ایران سود برده و شاهد ۱۳ درصد رشد فروش بوده است.

اما میتسوبیشی با ۱۳ درصد کاهش فروش در سال گذشته که به دلیل افشای رسوایی دستکاری در اطلاعات اقتصاد سوخت خودروهایش روی داد، در کشمکش است. این شرکت بیش از ۹۳۴ هزار خودرو فروخت.

رنو-نیسان همچنین یکی از شرکتهای پیشروی جهان در عرضه خودروهای برقی است و سال گذشته حدود ۴۲۵ هزار خودروی برقی فروخت که پرفروش‌ترین آنها مدل نیسان لیف بود.

یک سال و نیم پس از گذشت رسوایی تقلب فولکس واگن در تستهای آلایندگی دیزلی، دادستانهای پاریس ماه گذشته اعلام کردند که از رنو در خصوص تقلب در آلایندگی دیزلی تحقیق می کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، مدیر بازرگانی رنو اظهار کرده است این گروه برای رسیدگی به این نگرانیها به سرعت اقدام خواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان