بازدید 2386

کاهش تولید نفت اوپک در ژانویه ۲۰۱۷

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد:‌ تولید نفت کشورهای عضو اوپک در ماه نخست سال ۲۰۱۷ یک میلیون بشکه در روز کاهش داشته که معادل اجرای ۹۰ درصد کل توافق صوت گرفته کاهش تولید نفت بین اعضای اوپک بوده است.
کد خبر: ۶۶۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳ 10 February 2017
آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد:‌ تولید نفت کشورهای عضو اوپک در ماه نخست سال ۲۰۱۷ یک میلیون بشکه در روز کاهش داشته که معادل اجرای ۹۰ درصد کل توافق صوت گرفته کاهش تولید نفت بین اعضای اوپک بوده است.

به گزارش فارس به نقل از اسپوت‌نیک، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: مجموع تولید نفت کشورهای عضو اوپک در ماه ژانویه سال 2017 نسبت به ماه قبل از آن یک میلیون بشکه در روز کاهش داشته است که بدین ترتیب حدود 90 درصد کل توافق انجام شده بین اعضای اوپک برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی عملی شده است.

در روز 30 نوامبر اعضای اوپک تصمیم گرفتند تا روزانه 1.2 میلیون بشکه از مجموع تولید نفت خود کاهش دهند.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده است که براساس ارزیابی‌ صورت گرفته عربستان و برخی دیگر از اعضای اوپک تولید نفت خود را بیش از میزانی که متعهد شده بودند، کاهش دادند.

پس از آن دیگر کشورهای تولیدکننده نفت اوپک نیز از تمایل خود برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی خبر داده و مسئولیت کاهش عرضه 600 هزار بشکه روزانه دیگر به بازار جهانی را برعهده گرفتند.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود آورده است: تولید نفت اوپک در ماه ژانویه سال جاری با یک میلیون بشکه کاهش در روز به رقم 32.06 میلیون بشکه روزانه رسیده است.

در گزارش این آژانس آمده است؛ پیش‌بینی می‌شود تولید نفت کشورهای غیر عضو اوپک طی سال جاری میلادی ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود آورده است: پس از کاهش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه کشورهای تولیدکننده نفت غیر عضو اوپک در سال 2017 پیش‌بینی می‌شود، تولید نفت این کشورها در سال جاری ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد که بخش قابل توجهی از این افزایش را در منطقه آمریکا شاهد خواهیم بود، چرا که بهبود قیمت نفت در بازار جهانی به افزایش سرمایه‌گذاری در تولید نفت سبک منطقه آمریکا منجر شده خواهد شد. به گونه‌ای که سرمایه‌گذاری در پروژه‌های با چشم‌انداز بلندمدت در برزیل و کانادا نیز افزایش خواهد یافت.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود آورده است، در کنار عمل کشورهای عضو اوپک به 90 درصد تعهدات خود، به نظر می‌رسد کشورهای تولید نفت غیر عضو اوپک نیز به تعهدات خود برای کاهش 600 هزار بشکه‌ای روزانه تولید پایبند هستند، به گونه‌ای که آمارها نشان می‌دهد تولید نفت روسیه 100 هزار بشکه در روز در ماه ژانویه کاهش یافته است.

آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد، مجموعه عرضه نفت به بازار جهانی در ماه ژانویه با همکاری‌ اوپکی‌‌ها و غیراوپکی‌ها 1.5 میلیون بشکه در روز کاهش داشته است.

سال گذشته در این زمان روزانه 96.4 میلیون بشکه در روز نفت به بازار جهانی عرضه می‌شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر