بازدید 3109
صادرات ۲۷۵ میلیون دلاری فرش در ۱۰ ماه گذشته

۷۰ میلیون دلار فرش به آمریکا صادر شد

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه در ۱۰ ماه ابتدای امسال صادرات فرش دستباف از نظر وزنی و ارزشی نسبت به سال گذشته رشد داشته است، گفت: ۵ هزار تن فرش دستباف به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار طی این مدت صادر شده است.
کد خبر: ۶۶۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵ 10 February 2017
رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه در ۱۰ ماه ابتدای امسال صادرات فرش دستباف از نظر وزنی و ارزشی نسبت به سال گذشته رشد داشته است، گفت: ۵ هزار تن فرش دستباف به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار طی این مدت صادر شده است.

حمید کارگر رئیس مرکز ملی فرش ایران در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه فرش دستباف ایران به عنوان یکی از اقلام عمده صادرات غیرنفتی است، گفت: طبق اعلام گمرک در 10 ماه ابتدایی امسال 4 هزار و 492 تن فرش دستباف به ارزش 275 میلیون دلار از کشور ما صادر شده است. 

وی افزود: از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 10 درصد و به لحاظ ارزشی نزدیک 19.9 درصد رشد نشان می‌دهد و در واقع، صادرات فرش هم از نظر ارزشی و هم از نظر وزنی، نسبت به سال گذشته رشد داشته است. 

کارگر با بیان اینکه بخش اعظم رشد صادراتی ناشی از سرگیری صادرات فرش به آمریکا است، بیان داشت: به طوری که در 10 ماه ابتدای امسال نزدیک به 70 میلیون دلار فرش دستباف از ایران به آمریکا صادر شده، در حالی که در سال گذشته و 5 سال گذشته صادرات مستقیم فرش به آمریکا نداشته‌ایم. 

وی اظهار امیدواری کرد، روند افزایش صادرات در دو ماه پایانی سال ادامه یابد و در سال آینده هم شاهد تداوم صادرات باشیم. 

رئیس مرکز ملی فرش ایران، گفت: امکان صادرات فرش دستباف ایران از سال 2010 تا 2016 به ایالات متحده آمریکا وجود نداشت، اما بعد از برجام، ممنوعیت مربوطه برداشته شد و تجار ایرانی توانستند فرش را به آمریکا صادر کنند. 

کارگر افزود: طبیعی است بعد از 5 سال عدم حضور در آمریکا، امسال شاهد رشد صادرات به آن کشور باشیم، اما ماندگاری و تداوم حضور در بازار آمریکا منوط به تبلیغات مؤثر در کنار شناخت ذائقه و سلیقه مخاطبان و مصرف‌کنندگان آمریکایی و همچنین سنجش و بررسی نوع عملکرد رقبای ما به ویژه هند و پاکستان در پنج سال گذشته است و نباید رشد صادراتی ماه‌های اخیر موجب ساده‌انگاری شود و برای تداوم این رشد باید تدبیر کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر