بازدید 5154

گلایه مسافران از قطار محلی تهران - پیشوا

قطار محلی تهران-پیشوا در کنار آنکه این روزها به دلیل ساخت خطوط دوم و سوم این مسیر در طول سیر توقف‌‌های طولانی‌مدتی دارد، به دلیل کمبود واگن و قطار، شرایط سختی را برای مردم فراهم کرده است، به طوری که مسافران در کمبود صندلی مجبورند ساعت‌ها سرپا در قطار بیاستند.
کد خبر: ۶۶۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 10 February 2017
قطار محلی تهران-پیشوا در کنار آنکه این روزها به دلیل ساخت خطوط دوم و سوم این مسیر در طول سیر توقف‌‌های طولانی‌مدتی دارد، به دلیل کمبود واگن و قطار، شرایط سختی را برای مردم فراهم کرده است، به طوری که مسافران در کمبود صندلی مجبورند ساعت‌ها سرپا در قطار بیاستند.

به گزارش فارس توقف‌های متوالی قطار تهران-پیشوا به ویژه در هفته‌ای که گذشت موجب بروز مشکلاتی برای مسافران ریلی این قطار شده است.

قطار محلی تهران-پیشوا که روزانه در چندین نوبت هزاران مسافر را در مسیر بین تهران و ورامین به عنوان یکی از شهرهای اقماری پر جمعیت تهران و پیشوا جابه‌جا می‌کند، این روزها به دلیل توقف‌های مکرر بین ایستگاهی، برای مسافران‌ که باید در ساعات مقرر کاری سر وقت در تهران حاضر باشند، مشکل آفرین شده است. 

همچنین توقف در نوبت شبانگاهی این خط برای مسافران مشکل ایجاد کرده است؛ در هفته‌ای که گذشت، در 3 نوبتِ سیر قطار، تأخیرهای بیش از یک ساعت رخ داد و مردم را در قطار آن هم در نقاطی که امکان هیچ‌گونه جابه‌جایی از طریق خودروهای عبوری ندارد، سرگردان و بلاتکلیف کرد، ضمن آنکه پیگیری‌ مسافران از مسئولان و به ویژه مدیریت این خط ریلی به نتیجه نرسید و پاسخ قانع‌کننده‌ای دریافت نشد.

بنابراین گزارش، قطار محلی پیشوا-تهران ساکنان شهرهای پیشوا، ورامین، باقرآباد، قرچک و شهر ری را به تهران منتقل می‌کند‌؛ به دلیل کمبود ناوگان و واگن، صندلی‌های این قطار در همان یکی-دو ایستگاه اول‌ تکمیل می‌شود و پس از ایستگاه ورامین، برای مسافران دیگر در ایستگاه‌های بعدی، صندلی برای نشستن وجود ندارد و مسافران به اجبار باید سرپا بیاستند‌.

بروز تراکم برای مسافران در ساعات اوج انتقال مسافر از ورامین به تهران و بالعکس موجب شده است‌، هر روز صبح به ویژه در ساعاتی که کارمندان، کارگران و دانشجویان برای عزیمت به محل کار به این ایستگاه مراجعه می‌کنند، دغدغه‌ این را داشته باشند که آیا در ساعت مقرر به محل کار خود می‌رسند، یا خیر یا قطار در موعد مقرر به ایستگاه وارد می‌شود یا خیر.

به هر حال نبود ناوگان و کمبود صندلی در قطارهای پیشوا-ورامین-تهران به قدری ملموس است که علاوه بر اینکه مسافران ایستگاه دوم امکان استفاده از صندلی را ندارند و باید ایستاده کل مسیر را طی کنند، ساکنان شهرهای باقرآباد و قرچک هرگز نمی‌توانند از طرفیت صندلی‌های قطار محلی به خصوص در ساعات پیک نظیر ساعات آغازین روز و ساعات تعطیلی ادارات از این صندلی‌ها استفاده کنند و این ازدحام موجب سلب آرامش ‌آنها می‌شود.

از دیگر مشکلات مسافران قطار حومه‌ای تهران-باقرآباد-ورامین-پیشوا ‌سیستم کُند تهیه بلیت است؛ مسافران مجبور هستند برای تهیه بلیت این قطار با استفاده از سیستم تازه نصب شده، برای اخذ بلیت 1500 تومانی خود مدت‌‌ها در صف انتظار بیاستند و فقط هم باید عابربانک به همراه داشته باشند، چون با پول نقد امکان تهیه بلیت وجود ندارد، ضمن آنکه سیستم فروش بلیت این قطار حومه‌ای بسیار کند و ضعیف عمل می‌کند و همین امر موجب تشکیل صف‌‌های طولانی مسافران در ایستگاه تهران می‌شود.

به گزارش فارس، البته روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران چندی پیش ‌در اطلاعیه ای اعلام کرد‌ که ‌«احداث خطوط حومه‌ای جدید در محور تهران- گرمسار‌، علت کندی حرکت قطارها در بلاک فرد بهرام-ورامین است».

‌براساس اعلام شرکت راه‌آهن، درهنگام انجام عملیات در کنار خط گرم به جهت ایمنی و انجام عملیات احداث خط سوم، سرعت قطارها در این محور از 140 کیلومتر به 60 کیلومتر کاهش یافته‌ و این امر موجب کندی حرکت برخی قطار شده است‌.

به گزارش فارس،‌ اتصال ریلی شهر‌های اقماری و اطراف شهرهای بزرگ از طریق قطار، خروج جمعیت از شهرهای بزرگ و صنعتی و امکان جابه‌جایی سریع و ایمن مسافران شهرهای اقماری به محل کارشان در این شهرهای بزرگ و صنعتی و به دنبال آن کاهش مصرف سوخت، کاهش ترافیک، کاهش تولید آلاینده زیست‌محیطی و آسایش مردم، همه از اهداف توسعه قطار‌های حومه‌ای است که امیدواریم با رشد هر چه بیشتر تعداد ناوگان و قطار‌های سیستم حمل و نقل حومه‌ای، مشوق‌های دولت برای مردم بابت‌ استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار