بازدید 2056

گفت‌وگو موگرینی و تیلرسون در مورد برجام

اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که فدریکا موگرینی با رکس تیلرسون دیدار کرده و به " تفصیل" در مورد مسائلی از جمله توافق هسته ای ایران، روسیه و اوکراین گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۶۶۵۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ 10 February 2017

اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که فدریکا موگرینی با رکس تیلرسون دیدار کرده و به " تفصیل" در مورد مسائلی از جمله توافق هسته ای ایران، روسیه و اوکراین گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید نخستین بار است که به آمریکا سفر کرده است.

بنابر گفته یک مقام کاخ سفید، موگرینی همچنین روز پنجشنبه با مایکل فلین مشاور امنیت ملی ترامپ نیز دیدار کرده است.

موگرینی در بیانیه‌ای اعلام کرد که او از دیدار با تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا خرسند است و اینکه دو طرف در مورد "مسائل مختلفی که با آن روبرو هستیم" گفت‌وگو کرده است.

دو طرف در مورد مسائل مختلفی همچون چالش مقابله با تروریسم، کار بر تقویت دفاع در اروپا، رابطه با روسیه، توافق هسته ای ایران و بحران‌های سوریه و اوکراین گفت‌وگو کردند.

فدریکا موگرینی در سال ۲۰۱۵ به گفت‌وگوهای دستیابی به توافق هسته ای کمک کرد. توافق هسته ای ایران در جولای ۲۰۱۵ میان ایران و شش قدرت برتر جهان حاصل شد.

این در حالی است که دونالد ترامپ، برجام را یک توافق بد دانسته است.

همچنین مایک پنس، معاون ترامپ نیز با ادعای اینکه آزمایش موشکی بالستیک اخیر ایران نقض برجام است گفت که ترامپ ظرف چند روز آینده تصمیم خود در مورد برجام را اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد که تقویت توان دفاعی ایران به هیچ وجه ربطی به برجام ندارد و نقض آن محسوب نمی شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر