بازدید 1947

تماس تلفنی وزیر خارجه آمریکا و پادشاه عربستان

پادشاه عربستان در تماس تلفنی با وزیر خارجه جدید آمریکا بر ارتقای سطح روابط اقتصادی و همکاری‌های نظامی دو کشور تأکید کرد.
کد خبر: ۶۶۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۴ 10 February 2017
پادشاه عربستان در تماس تلفنی با وزیر خارجه جدید آمریکا بر ارتقای سطح روابط اقتصادی و همکاری‌های نظامی دو کشور تأکید کرد.

به گزارش فارس، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه جدید آمریکا در تماس تلفنی با «ملک سلمان» پادشاه عربستان، در خصوص مسائل سیاسی، نظامی و اقتصادی با وی سخن گفت.

آنطور که شبکه خبری العربیه گزارش داده، تیلرسون در این مکالمه تلفنی در خصوص اهمیت ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه در حوزه مبارزه با تروریسم و افراطی‌گرایی در منطقه، سخن گفته است. او البته از اقدامات عربستان در راه ایجاد صلح و ثبات در خاورمیانه تقدیر کرد.

تفکر وهابیت و مجوز مفتی‌های وهابی برای قتل دیگر مسلمانانکه هر دو ریشه در عربستان دارند، از عوامل پدید آمدن «تروریسم و افراطی‌گرایی» در خاورمیانه است.

تیلرسون که پیش از انتصاب به پست وزیر خارجه آمریکا، رئیس یک شرکت نفتی بزرگ بوده، در ادامه مکالمه با پادشاه عربستان، افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی با این شبه‌جزیره نفت‌خیز را نیز مورد تأکید قرار داد.

ملک سلمان نیز در این مکالمه تلفنی، به وزیر خارجه جدید آمریکا به مناسبت اخذ رأی اعتماد کنگره و راه یافتن به این وزارتخانه کلیدی، تبریک گفت.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر