بازدید 10997

توضیح روسیه‌درباره‌شایعه‌تحویل اس‌400 به ایران

سفیر روسیه در ایران با بیان اینکه فرایند تحویل سامانه اس.۳۰۰ به ایران در سال گذشته (میلادی) تکمیل شد، درباره شایعه تحویل سامانه اس.۴۰۰ نیز توضیح داد.
کد خبر: ۶۶۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳ 09 February 2017
سفیر روسیه در ایران با بیان اینکه فرایند تحویل سامانه اس.۳۰۰ به ایران در سال گذشته (میلادی) تکمیل شد، درباره شایعه تحویل سامانه اس.۴۰۰ نیز توضیح داد.

به گزارش فارس؛ «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در ایران تصریح کرد که نیروهای هوایی روسیه در صورتیکه مسکو و تهران ضرورت احساس کنند، از زیرساخت نظامی ایران برای عملیات‌های خود علیه تروریست‌ها در سوریه استفاده خواهند کرد.

این دیپلمات روس ادامه داد: «اگر رهبری هر دو کشور، استفاده از زیرساخت نظامی ایران برای مبارزه با تروریسم در سوریه یا مکان‌های دیگر را ضروری بدانند، چنین اقداماتی انجام خواهد گرفت».

در آگوست ۲۰۱۶، ارتش روسیه از پایگاه هوایی شهید نوژه در همدان برای حمله به تروریست‌های سوریه استفاده کرد. در ماه دسامبر «حسین دهقان» وزیر دفاع ایران اعلام کرد که تهران آمادگی دارد درخواست روسیه برای استفاده از این پایگاه هوایی را مورد بررسی قرار دهد اما هیچ مذاکراتی در خصوص این موضوع در دست انجام نیست.

وی همچنین به سامانه‌های «اس ۴۰۰» اشاره کرد و گفت که گزارش‌های مربوط به طرح روسیه برای تحویل سامانه‌های «اس ۴۰۰» به ایران با واقعیت سازگاری ندارد.

وی در این خصوص توضیح داد: «هر از گاهی، در گزارش‌های رسانه‌ای در خصوص تحویل احتمالی اس ۴۰۰ مطالبی ظاهر می‌شود که واقعیت ندارد».

سفیر روسیه در ایران ادامه داد که روسیه به طور کامل قرارداد تحویل سامانه‌های اس ۳۰۰ به ایران را بست و ادامه داد: «سال گذشته، روسیه به طور کامل عمل به تعهداتش برای تحول سامانه‌های دفاع هوایی اس ۳۰۰ به ایران را به پایان رساند».

جاگاریان در مصاحبه خود گفت که ایران در بسیاری از پروژه‌های روسیه در حوزه همکاری نظامی-فنی از جمله «سوخو ۲۷» ابراز تمایل کرده است.

وی ادامه داد:‌ «همکاری بین روسیه و ایران در بسیاری از زمینه‌های از جمله حوزه فنی-نظامی ادامه دارد. وزرای دفاع دو کشور در حال حاضر در سطوح مختلف در خصوص بسیاری از پروژه‌های مورد علاقه ایران در حال گفت‌وگو هستند».

وی تأکید کرد: «روشن است که تیم نمایش آکروباتیک روسیه به نام «شوالیه‌های روس» در نمایش هوایی ایران در سال ۲۰۱۶ در جزیره کیش در نوامبر سال ۲۰۱۶ شرکت کردند».

این دیپلمات روس یادآور شد که حسین دهقان و شماری از مقامات بخش دفاعی و صنعتی ایران شاهد قابلیت هواپیماهای روسیه بودند و گفت: «حسین دهقان همچنین از نمایشگاه جنگنده‌های سوخو ۲۷ دیدن کرد».
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰
اگر الان قرارداد خرید اس 400 ببندیم شاید سال 1400 تحویل بگیریم که احتمالا تا ان موقع اس 400 دیگر بهترین سیستم دفاع موشکی نیست
پس ظاهرا به سوخو 27 راضی شدن؟؟ از سوخو 30 به سوخو 27 قدیمی؟؟؟
بسمه تعالی
گرفتن سیستم یکطرف قضیه است و توانمندی استفاده از این سیستم بحث دیگر ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
از اینکه مجبوریم به شما روسها اعتماد کنیم .....خیلی خیلی متاسفم....
خواهشا حواستون باشه این اس ها دردی دوا نمیکنه روسها بدشون نمیاد جیب ملت ما را خالی کنند انها خیلی سریع تغییر موضع می دهند
امیدوارم روسیه یک بار حسن نیت خودش رو به ایران نشون بده و به ما هواپیماهای نظامی رو بفر شه چرا که ما بتونیم به یک سطح مناسب در حوزه نیروهای هوایی برسیم هر چند که روسیه نشون داده شریک قابل اعتمادی نیست چون ما تجربه نیروگاه بوشهر و سامانه اس سیصد رو داشتیم ولی هیچ وقت برای ساختن یک رابطه واقعی بر حسب منافع مشترک دیر نیست اگر روی یه در این زمینه و زمینهای مشترک حسن نیت نشون بده چرا که ما خاطره های بسیاری بدی از این همسایه داریم در افکارمون
روسیه شریک مطمئنی نیست. بایدازاو دوری کرد.اما...
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
امریکا شریک مطمئنیه
روسیه خرست
تو آدمی با این ادبت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر