بازدید 11411
۱

نامه مغز متفکر حمله 11 سپتامبر به اوباما

رسانه‌های آمریکایی محتوای نامه یکی از مغزهای متفکر حمله 11 سپتامبر را که هم اکنون در زندان گوانتانامو به سر می‌برد، منتشر کردند.
کد خبر: ۶۶۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵ 09 February 2017
رسانه‌های آمریکایی محتوای نامه یکی از مغزهای متفکر حمله 11 سپتامبر را که هم اکنون در زندان گوانتانامو به سر می‌برد، منتشر کردند.

 به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه میامی هرالد، خالد شیخ محمد، یکی از مغزهای متفکر حمله 11 سپتامبر در نامه خود خطاب به باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا عنوان داشته است: مسئولیت حوادث 11 سپتامبر به دلیل سیاستهای خارجی واشنگتن متوجه آمریکا بوده و این کشور افراد بیگناهی را در سراسر جهان به قتل رسانده است.   

خالد محمد با محکوم کردن اوباما گفته است که دست‌های رئیس‌جمهور آمریکا به خون برادران و خواهران ما آلوده است. ظاهرا اشاره وی به شهادت شهروندان فلسطینی در غزه بدست نیروهای اسرائیلی و کسانی است که در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در یمن کشته می‌شوند.

وی در این نامه آورده است: دو حمله به واشنگتن و نیویورک واکنشی طبیعی به سیاست‌های مخرب شما در قبال جهان اسلام بود. آمریکا جنگ را آغاز کرد؛ ما جنگ را علیه شما آغاز نکردیم اوباما سر افعی و رئیس یک کشور ظالم و مستبد است.

این نامه در سال 2015 نوشته شده و مسئولان زندان گوانتانامو که شیخ محمد در آنجا به سر می برد با تحویل این نامه مخالفت کردند اما دادگاه نظامی بنا به خواسته وکیل مدافع شیخ محمد با این مساله موافقت کرد. بنا به گفته وکیل مدافع، شیخ محمد نوشتن این نامه را در سال 2015 همزمان با حمله رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه انجام داد.

شیخ محمد که به اعدام محکوم شده در این نامه آورده است: اگر دادگاه شما مرا به حبس محکوم کند خوشحال می‌شوم که به تنهایی به عبادت و راز و نیاز با خدا بپردازم و اگر به مرگ محکوم کند خوشحال تر می شوم چرا که با خدا و پیامبرش و همرزمانم دیدار خواهم کرد.

شیخ محمد یک شهروند کویتی پاکستانی الاصل است که مسئولان آمریکایی معتقدند وی سومین سرکرده گروه تروریستی القاعده قبل از بازداشتش در مارس 2003 به شمار می آمد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱
وعجیب آنکه نه کویت در لیست کشور های 7 گانه صادر کننده تروریسم است و نه پاکستان که منبع پرورش و صدور تروریست ها است!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار