بازدید 3997
محسن رضایی در جمع دانش آموختگان دانشگاه علم و صنعت:

ملت‌ایران گمشده تاریخی‌اش را‌در انقلاب‌پیدا‌کرد

دکتر محسن رضایی در گردهمایی سالانه دانش آموختگان و اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: ملت ایران مهمترین گمشده اش را در مفهوم ملت دولت در انقلاب اسلامی پیدا کرد.
کد خبر: ۶۶۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 09 February 2017
دکتر محسن رضایی در گردهمایی سالانه دانش آموختگان و اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: ملت ایران مهمترین گمشده اش را در مفهوم ملت دولت در انقلاب اسلامی پیدا کرد.
 
ملت ایران مهمترین گمشده تاریخی اش را در انقلاب اسلامی پیدا کردبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح پنجشنبه 21 بهمن 95 در مجتمع امام خمینی (ره) در جمع دانش آموختگان ادوار مختلف دانشگاه علم و صنعت ایران با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ایام دهه فجر و پیروزی پر افتخار ملت ایران را به شما تبریک عرض می کنم و همچنین سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) راتسلیت مي گويم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش دانشگاه علم و صنعت ایران در انقلاب اسلامی گفت: این دانشگاه با انقلاب رابطه نزدیکی دارد. قبل از انقلاب معمولا دانشجویان رشته های فنی جلوتر از سایر رشته ها در فعالیت های انقلابی نقش داشتند. دانشکده فنی دانشگاه تهران، دانشگاه پلی تکنیک و دانشگاه علم و صنعت پیشتاز بودند. دانشگاه شریف هم درانقلاب مشارکت داشت.

دکتر رضایی گفت: من علاقه زیادی به مکانیک داشتم و فارغ التحصیل هنرستان شرکت نفت اهواز بودم. اولین بار در سال سوم هنرستان به خاطر مبارزات علیه شاه دستگیر شدم. بعد از قبولی در کنکور، در سال 1354  وارد این دانشگاه شدم و  همراه دوستانم تحرکاتم را ادامه دادم.ساواک مرا شناسایی کرد و در ترم سوم براي  رهایی از تعقیب ساواک، به دانشگاه نیامدم.  در سال 55 و 56 از شهری به شهر دیگر می رفتم و دورادور اخبار دانشگاه را پیگیری می کردم. علم و صنعت از دانشگاه های پیشروی انقلاب و جزو دو سه دانشگاه پیشگام در راهپیمایی ها و اطلاعیه ها و توزیع اعلامیه های حضرت امام بود. در جبهه های جنگ هم این دانشگاه نقش آفرین بود. امروز هم امیدوارم دانشگاه های کشور، نقش خود را در سازندگی و توسعه ملی پیدا کنند و بیش از این بتوانند موتور محرک پیشرفت ایران اسلامی باشند.

دکتر رضایی با اشاره به تاریخ و تمدن ایران گفت: زبان رسمی هندوستان، در دوران گذشته فارسی بود. حمله روس ها به ایران، نیمی از خاک سرزمین ما را جدا کرد. مردم یکباره بیدار شدند و از اين جهت  است که می گوییم انقلاب اسلامی ما اولین خیزش ملت ما نبوده و قریب صد سال حرکت های ملت ایران برای کسب استقلال و آزادی و سربلندی و سعادت ادامه داشته است. از آن موقع تا کنون در پی پاسخ به چند سوال هستیم. این بیداری از دغدغه امنیت شروع شد. ملت ما بیدار شد و دید که سمرقند و بخارا ها از  کشور جدا شده است.ملت ایران مهمترین گمشده تاریخی اش را در انقلاب اسلامی پیدا کرد اولین پاسخ را برای پیشرفت ایران ، عباس میرزا در مدرن کردن ارتش دید. امیرکبیر به آموزش و پرورش اهميت داد. مشروطه خواهان به قانون و آزادی پرداختند. رضاخان دیکتاتور به تاسیس دانشگاه و پل و راه آهن و اقدامات زیربنایی پرداخت و با اقدامات ضد فرهنگی خود، کشور ما را وابسته به انگلیس کرد. نهضت ملی شدن صنعت نفت و پانزده خرداد هم در پی همین پاسخ ها بود. ملت ایران اولین گمشده اش را در مفهوم ملت دولت در انقلاب اسلامی پیدا کرد. ملت ایران، گاهی در انتخابات ها بر خلاف نظر مسوولان  تصمیم می گیرد و نشان می دهد که  جان دارد كه اين گونه آزادانه به تصمیم می رسد. دولت هم مستقل از بیگانگان تصمیم می گیرد. سیاست ملی می گوید خودتان تصمیم بگیرید.  در حال حاضر سیاست خارجی و داخلی ، دفاع و امنیت كشور  به سامان رسیده است .پیشرفت های هسته ای و سایر پیشرفت ها نيز پاسخ به این سوال تاریخی بودند. اما واقعيت اين است كه در اقتصاد و معیشت به پاسخ درستی نرسیده ایم. دولت ها می خواهند دلسوزانه کار کنند. انتقادهایی به همه دولت ها هست اما واقعيت اين است كه همه می خواستند  به نیاز های کشور پاسخ بدهند.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: نخبگان و دانشگاه ها باید در بخش توسعه ملی  آرمانی جامعه فعال تر حاضر شوند. دانشگاه باید در متن توسعه ملی قرار بگیرد. بهبود اقتصاد راهبردهای متفاوتی دارد. اگر خاطرتان باشد، پیش از این بحث ایالت های اقتصادی را مطرح کرده بودم. اخیرا می بینید که نخست وزیر هند پس از اینکه ایالت گجرات  را به پیشرفت رساند به دهلی نو رفت و اکنون هند رشد اقتصادی اش را از چین بالاتر برده و در سالها و دهه های بعد به  یک کشور توسعه یافته تبديل می شود.

 دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود :  ساختارهای مدیریتی کشور بايد متحول شود. نقطه عزیمت اين تحول نيز  نخبگان و دانشگاهیان هستند. دانشگاه علم و صنعت در این تغییر نگاه و رویکرد باید برای خودش نقش تعریف کند و فارغ التحصیلان نقش مهمی در این مقوله ایفا می کنند.
ملت‌ایران گمشده تاریخی‌اش را‌در انقلاب‌پیدا‌کرد

دکتر محسن رضایی در پایان با اشاره به اینکه "علاقه من همچنان به رشته مکانیک است" گفت: علت اینکه به دنبال تحصیل در رشته اقتصاد رفتم این بود که در دوران دفاع مقدس به این نتیجه رسیدم که بدون اقتصاد نمی توان امنیت کشور وزندگی مردم را در سالهای بعد تامین کرد. امیدوارم دانشگاه علم و صنعت  بالندگی و پیشتازی خود را تداوم ببخشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل