بازدید 9916

رسانه‌ها در ترویج فرهنگ تجمل‌گرایی نقش دارند

کد خبر: ۶۶۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 09 February 2017
رسانه‎های عمومی با نمایش زندگی ثروتمندان و لوازم گران‌قیمت، آسیبهای فراوانی را متوجه انقلاب و نظام اسلامی کردند که شیوع فرهنگ تجملات از اثرات آن است.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حاتمی، استاد حوزه و دانشگاه و مدرس سطوح عالی فلسفه با بیان اینکه از مهم‌ترین خطرات اشرافی‌گری، رفاه‌‏طلبی به عنوان آسیبی اجتماعی است، گفت: هرگاه رفاه‎طلبی، فرد یا بخشی از جامعه را فرا گیرد، مانند ویروسی خطرناک، خیلی زود به سایر قشرها و طبقات اجتماعی منتقل می‌شود و سلامت جامعه بشری را تهدید می‌کند. رهبران دینی و جامعه‌شناسان، این آسیب اجتماعی را در جوامع مختلف بررسی کرده‏‌اند.

اسراف، ره‎آورد تجمل‎گرایی است

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری اسراف و فرهنگ‎سازی اشرافیت را دو عیب مهم اشرافی‎گری بر شمردند، بیان کرد:  رهبر انقلاب دو عیب و ایراد اشرافی‎گری و تجمل‎گرایی را این موارد معرفی کردند: ایراد اولِ اشرافی‌گری، اسراف است. اما عیب دوم، فرهنگ‌سازی تجمل‏‌گرایی است که مسؤولان درجه یک نقش بسیار مهمی در این خصوص دارند که این کار به امنیت روانی جامعه ضربه می‎زند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کارکرد رسانه‌ها می‌تواند زمینه گسترش فرهنگ دنیاگرایی و تجملات را فراهم آورد، تصریح کرد: رسانه‎های عمومی از جمله تلویزیون و سینما، با نمایش زندگی ثروتمندان و لوازم گران‌قیمت، آسیبهای فراوانی را متوجه انقلاب اسلامی کردند؛ اول اینکه فرهنگ تجملات را در جامعه نهادینه می‎کنند و از سوی دیگر باعث تحقیر فقرا می‎شوند و این مسأله به خودی خود زمینه‎ساز فساد عمومی در جامعه خواهد بود. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر