بازدید 3290

ولایتی: حرف‌های ترامپ آمریکا را منزوی می‌کند

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت:‌یقین بدانید اگر این رییس جمهور به این رویه ادامه دهد، آمریکا را در دنیا منزوی خواهد کرد.
کد خبر: ۶۶۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴ 09 February 2017
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت:‌یقین بدانید اگر این رییس جمهور به این رویه ادامه دهد، آمریکا را در دنیا منزوی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر ولایتی در همایش هم اندیشی با میهمانان خارجی سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی در آخرین بخش سخنرانی خود ضمن تشکر از مشارکت میهمانان در بحث مهمی که به همه مسلمانان مربوط است گفت: انقلاب اسلامی از ایران شروع شده و در ایران متوقف نشده و نخواهد شد. همان مطلبی که امام در اوایل انقلاب اسلامی می‌گفت این انقلاب صادر می‌شود و صادر هم شده است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی جز مقاومت در برابر تفرقه امت اسلامی نیست، اظهار کرد: انقلاب اسلامی جز در سایه وحدت مسلمانان، قدرت مسلمانان را اعاده نخواهد کرد. این انقلاب بدون رهبری یک رهبر متقی امکان ادامه نداشته و ندارد. لذا این انقلاب هم مرهون امام و سپس مقام معظم رهبری و مردم است.

او ادامه داد: این ویژگی مردمی انقلاب ما به جاهایی دیگر هم سرایت پیدا کرده است. انتفاضه فلسطینی‌ها چیزی جز حضور مردم در صحنه نیست و همین اسراییلی‌ها را به زانو در آورده است. همان طور که حضور مسلمانان ایرانی در صحنه این پیروزی را به همراه آورد و حضور مردم عراق منجر به پیروزی عراق شد.

ولایتی با تاکید براینکه انقلاب اسلامی با رهبری خردمندانه امام و حضور همه جانبه مردم به پیروزی رسید، گفت: مردم ما فردا نشان خواهند داد و شما هم شاهد حضور میلیونی مردم در راهپیمایی خواهید بود و این سرمایه ما است. به همین سبب است که مقام معظم رهبری و انقلاب از تهدیدات نمی‌هراسد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تهدیدات اخیر ترامپ اظهار کرد: تهدیدات اخیر رییس جمهور جدید آمریکا جدید نیست. یک موقعی امام در پاریس بود و کارتر پیغام فرستاد که عجله نکنید برای رفتن به تهران چراکه می‌خواستند توطئه کنند. همین که آنها گفتند نرو، امام (ره) گفت که مطمئن شدم که باید به ایران بیایم.

او ادامه داد: گاهی از ما می‌پرسند پاسخ شما به این رجز خوانی‌های رییس جمهور بی‌تدبیر آمریکا چیست؟ ما میگوییم حضور مردم در ۲۲ بهمن بهترین پاسخ به رجز خوانی رییس جمهور کشوری است که در داخل دچار مشکل شده است.

ولایتی یادآور شد: اگر به سخنان این رییس جمهور جدید از زمان تبلیغات انتخاباتی تا الان نگاه کنید هر روز یک سخن گفته و همه حرف‌ها هم متناقض بوده است. یک روز علیه مهاجران، یک روز علیه آمریکای لاتین و مکزیک و روز دیگر درباره مسلمانان، سازمان ملل و اتحادیه اروپا و غیره سخن گفته است. یقین بدانید اگر این رییس جمهور به این رویه ادامه دهد، آمریکا را در دنیا منزوی خواهد کرد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی درباره اینکه چرا جمهوری اسلامی قوای نظامی‌اش را تقویت می‌کند، گفت: این دستور قرآن کریم است که خودتان را آماده کنید. قدرت دفاعی ایران در قدرت دفاعی اسلام است. چطور است که اینها همه کاری برای تضعیف مسلمانان می‌کنند و ما اگر قدرتمان را تقویت کنیم زیر سوال می‌رویم؟  ما در کل منطقه و در کشورهای مسلمان دست استعمار را می‌بینیم که به تعبیر مقام معظم رهبری با یک دستکش مخملی در پنجه آهنی در کار است. سیاست آمریکا و صهیونیست‌ها در اروپا و منطقه ما تضعیف جهان اسلام است.

او افزود: این کودتایی که اردوغان در ترکیه راه انداخت جز تضعیف ترکیه کاری کرد؟ مقامات ترکیه گفته‌اند آمریکایی‌ها پشت این کودتا بودند. همه اینها یک هدف دارند و آن تضعیف امت اسلامی است. اگر کشورهای اسلامی تجزیه شوند به کشورهای کوچکی تبدیل می‌شوند که با هم در تنازع‌اند و ثروت‌های آنها تنها صرف این جنگ‌ها می‌شود. بنابراین ایران نباید انرژی هسته‌ای داشته باشد چون ایران از نظر آنها نباید قوای نظامی داشته باشند.

ولایتی دلیل ایجاد گروه‌های تکفیری را تفرقه بین شیعه و سنی مطرح کرد و گفت: آنها بسیاری از اهل تسنن را به دلیل اینکه اعتقاد به وهابیت نداشتند را به قتل رساندند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر