بازدید 1702

ترامپ برای رهبر چین نامه نوشت

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، از همکاری با شی جین‌پینگ، همتای چینی خود برای گسترش رابطه‌ای سازنده که به نفع هر دو کشور است، استقبال می‌کند.
کد خبر: ۶۶۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ 09 February 2017

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، از همکاری با شی جین‌پینگ، همتای چینی خود برای گسترش رابطه‌ای سازنده که به نفع هر دو کشور است، استقبال می‌کند.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در نامه‌ای خطاب به رهبر چین همچنین از وی به خاطر تبریک تحلیف ریاست‌جمهوریش تشکر کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در این نامه آغاز سال نوی چینی را تبریک و برای مردم این کشور آرزوی موفقیت کرده است.

به گزارش بی.بی.سی، این سخنان از آنجا اهمیت دارد که اظهارات رئیس‌جمهوری تازه آمریکا در مورد چین به ویژه در زمان کارزار انتخاباتی وی همراه مورد انتقاد مقامات پکن بوده است.

ترامپ پیش از انتخاب شدنش به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی گفته بود که سیاست "چین واحد" که در سال ۱۹۷۰ باعث تغییر سیاست آمریکا درباره تایوان شده بود، پرونده‌ای است که می‌توان بار دیگر درباره آن بحث کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا پس از انتخاب شدنش در این مقام و در اوایل دسامبر سال گذشته میلادی با تسای اینگ-ون، رئیس‌جمهوری تایوان تلفنی صحبت کرد. این مکالمه تلفنی در عمل سیاست چند دهه اخیر آمریکا را در ارتباط با تایوان نقض کرد. در سال ۱۹۷۹ آمریکا روابط رسمی خود را با تایوان قطع کرد. تایوان از سال ۱۹۵۰ مستقل بوده اما جمهوری خلق چین این جزیره را بخشی از سرزمین تحت حاکمیت خود می‌داند؛ در حالی که تایوان نیز رسما مدعی حاکمیت بر سرزمین اصلی چین است.

تنها چند کشور تایوان را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت می‌شناسند. آمریکا با تایوان رابطه غیررسمی دارد اما رابطه دیپلماتیکی با این کشور ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار