بازدید 1424

ناوالنی: هدف کرملین کنار زدن من در انتخابات است

رهبر اپوزسیون روسیه در پی متهم شناخته شدنش در پرونده اختلاس، کرملین را به تلاش برای کنار زدن او از انتخابات ریاست جمهوری سال آینده متهم کرد.
کد خبر: ۶۶۵۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 09 February 2017

رهبر اپوزسیون روسیه در پی متهم شناخته شدنش در پرونده اختلاس، کرملین را به تلاش برای کنار زدن او از انتخابات ریاست جمهوری سال آینده متهم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، الکسی ناوالنی که طی هفته‌های اخیر مورد هجمه‌های گسترده‌ای در خصوص فساد مالی قرار داشته است می‌گوید با وجود این حملات همچنان برای ریاست جمهوری آماده است.

ناوالنی در حالی این مسئله را مطرح می‌کند که هنوز مشخص نیست از نظر قانونی وی چنین اختیاری خواهد داشت یا خیر؟

طی هفته گذشته دادگاهی در شهر کروف روسیه ناوالنی را به اختلاس در شرکت تیمبر به نام کرولس محکوم و وی را به پنج سال حبس تعلیقی مجازات کرد. این در حالیست که ناوالنی چنین اتهامی را رد می‌کند.

وی در این باره توضیح داده است مسئله‌ای که اکنون شاهد آن هستیم نوعی اطلاع رسانی از کرملین است که می‌گوید آنها گمان می‌کنند من و گروهم و مردمی که صدای من را قبول دارند آنقدر از ما ترسیده‌اند که در کمپین انتخابات شرکت نخواهند کرد.

رهبر اپوزسیون روسیه در دادگاه چند دقیقه پس از اعلام محکومیتش به خبرنگاران گفت: ما این مسئله را به رسمیت نمی‌شناسیم. من این حق را دارم تا بر اساس قانون اساسی در انتخابات شرکت کنم و این کار را خواهم کرد.

سال گذشته ناوالنی اعلام کرد که برنامه دارد که برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 روسیه شرکت کند. اگر وی اجازه یابد تا در این انتخابات حضور پیدا کند و در مقابل پوتین قرار بگیرد بر اساس نظرسنجی‌ها نتایج انتخابات را با اختلاف زیادی واگذار خواهد کرد. با این حال حضور ناوالنی در انتخابات و صندوق‌های انتخابات می‌تواند برای کرملین آزار دهنده باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر