بازدید 15745

بازگشت ۴۵۰ نخبه از خارج کشور به ایران

کد خبر: ۶۶۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 09 February 2017
معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان کشور از بازگشت ۴۵۰ نخبه از خارج کشور به ایران خبر داد و گفت: نخبگان باید با حمایت دولت از استعدادهای خود به درستی در راستای کارآفرینی و تولید ثروت استفاده کنند.
 
به گزارش ایسنا، سید مهدی موسوی کوهپر در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بنیاد ملی نخبگان یکی از نهادهای بسیار استراتژیک برای کشور است و با توجه به اینکه جهان به سمتی می‌رود که باید از منابع رو و زیرزمینی اجتناب و آنها را به ارزش افزوده تبدیل کرده و به دنیا فروخت، این جزء با تفکر و حضور نخبگان حاصل نخواهد شد.

وی افزود: از زمانی که بنیاد ملی نخبگان تشکیل شد، سالانه حدود پنج هزار نفر از استعدادهای برتر در سراسر کشور را شناسایی و تحت پوشش قرار می‌دهیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان کشور با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد میزان ماندگاری نخبگان و استعدادهای برتر در کشور از گذشته بیشتر شده و تناسب بین خروجی و ماندگاری به نفع ماندگاری نخبگان در کشور شده است، گفت: در چندسال اخیر بحث جذب نخبگان غیرمقیم در دستور کاربنیاد ملی نخبگان قرار گرفته است.

موسوی با تاکید بر اینکه تاکنون حدود 450 نفر از نخبگان غیرمقیم به کشور برگشته‌اند و در دانشگاه‌های مختلف داخلی جذب شده‌اند، افزود: با تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان روند خوبی در بحث جذب نخبگان در کشور شکل گرفته است.

وی ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان سال گذشته در خراسان‌جنوبی ساختمان‌سازی کرد و با کمترین هزینه در مدت یک سال این ساختمان ساخته شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان کشور با اشاره به طرح شهاب برای هدایت و شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزی، تصریح کرد: در افق 1414 امیدواریم این طرح در تمام مقاطع تحصیلی اجرایی شود و مناطق محروم اولویت بنیاد ملی نخبگان است.

 موسوی با تاکید بر اینکه نگهداری و ماندگاری نخبگان کاری بین بخشی و نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی است، گفت: مجوزی از هیأت وزیران اخذ شده که براساس آن سالانه 100 نفر از نخبگان به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند تا با فرآیند آسانی در دانشگاه‌های تحصیل کنند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان تلاش می‌کنند تا ایستادن نخبگان روی پای خودشان را فرهنگ‌سازی کند، تصریح کرد: نخبگان نباید طلبکار و وابستگی به دولت داشته باشد، بلکه باید با حمایت دولت از استعدادهای خود به درستی در راستای کارآفرینی و تولید ثروت در کشور استفاده کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲۵
بدبخت های بیچاره می خوان کجا جذب بشند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ الان که همه دانشگاه ها دارن خیلی از نیروهاشون و مازاد می زنند. وای به حل و روز ما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
کدوم نخبه؟؟؟؟؟!!!!!
دولت هیچ کاری براشون نمیکنه و همه شون دوباره میرن یه کشور اروپایی دیگه..
برخی از این نخبگان در دوره احمدی نژاد از مالزی وارد شدند که نتوانسته بودند در کنکور قبول شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
اگر نخبه بودند و کار داشتند اصلا برنمیگشتند. اخر کسی امکانات و پروفسور هاروارد و برکلی رو ول میکنه بیاد تو ایران!!!!!!!
بهترین کار رفتن از این کشور ...
یکی مثل من با معدل 19 دانشگاه تهران ئ کلی سابقه و تحقیق وقتی تو نون شب مونده باشم و هیچ جا هم جایی واسه ما نباشه رفتن بهترین کار......
پاسخ ها
نجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
این هایی که مثبت دادند یعنی نخبه هستند و نون شب ندارند بخورند؟؟ اگر اینطور است پس نخبه نیستند نخبه کسی هست که بتواند با نخبگی خود نتنها برای خود شغل ایجاد کند بلکه باید برای سایرین هم شغل ایجاد کند. ما باید بین افراد خرخوان و نخبع تفاوت قائل شویم. لزوما معدل 20 نشان دهنده نخبه بودن نیست
اول بفکر نخبگان داخل و بهبود وضعیتشان باشید تا بقیه...
واقعا این حرفا قابل باوره!!!!!!!!!؟؟؟؟؟
نخبه ای که نتونه برای کشور ایده ارائه بده به چه درد میخوره
ایران فقط جای نخبه های پزشکی هست. بقیه مهندسی ها و انسانی ها هیچ جایگاهی ندارن
اينا همشون نخبه هاي تئوري هستن در عمل چيزي براي گفتن ندارن
وصف العشق نصف العشق!!!
من در مدرسه استعدادهای درخشان بودم. سوابق خوب تحصیلی و پژوهشی در دانشگاه های معتبر داخلی دارم. به دلایلی (که از جمله شان خدمت به وطنم بود و می خواستم چون من را به اینجا رسانده اند کمکی کرده باشم) ماندم ایران؛ اما تا الان کسی تحویلم نگرفته. حالا دل خوش باشید خارجیها را جذب کردیم!!! ولی بدانید من شکایتم را پیش آقا امام زمان مطرح کرده ام. باید به ایشان جواب بدهید.
برای اینکه دانشجویانی که در دانشگاه های ایران تحصیلی می کنند و کسانی که در دوره دبیرستان هستندبه نحوه تحصیلی آنها آشنا شوند پیشهاد می کنم ریزنمرات دتنشگا و معدل دیپلم آنها را هم منتشر کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
دمت گرم
کسی که معدل 20 دارد لزوما نخبه نیست. می توان تنها یک شخص خرخوان باشد. بنابراین در شناسایی نخبه ها باید سخت گیری بسیار زیادی شود. این باعث می شود که به مرور زمان تاثیرش در کشور مشخص شود.
این نخبه ها شرایط زمان را خوب درک کرده و از آن بهره میبرند. واین نشانه نخبگی آنهاست
بهتره نيان، چون اينجا بيكاري زياده هم خودشان اربين ميرن هم جاي ديگران را ميگيرن، نمونه شو زياد ديدم
آیا نخبه تر از بازنشسته های ایران که با شندرغاز حقوق باید هزینه خورد و خوراک ، دارو و درمان ، آجیل و شیرینی و عیدی خانواده و عروس و داماد و نوادگان و سلمانی و رفتگر و قصاب و بقال و نانوا و فراش مدرسه و ... ، مسافرت به دارقوزآباد و توقعات عیال و اولاد و نوه و نتیجه را با هزار مکافات تامین کنند ، سراغ دارید؟!
خیلی از استعدادها در کشور بلاتکلیف مانده اند. چرا به فارغ التحصیلیلان خارج در باغ سبز نشان می دهند؟ برخی ها بواسطه شرایط مالی رفتن. درست نیست استعدادهای داخلی اینجور برخوردها باهاشون بشه. اینها هم اگر خارج بودند شاید خیلی قویتر کار می کردند ولی امکانات و حمایت خارج قابل قیاس نیست
نخبه ؟؟؟؟؟
هفته دیگه بر میگردند
با سلام
مواظب باشید پخمه نباشند و خودشان را غالب نکنند ، بهتر است اگر جذبی است، فارغ التحصیلانی که در کشور مانده اند اول جذب شوند .
من هم دکترای شریف هستم. دیدم با 3-4 تومن حقوق استادیاری و یا هیئت علمی مراکز تحقیقاتی نمیشه زندگی کرد، اجباراً بیخیال کار علمی و تحقیقاتی شدم. الان زدم تو کار آزاد و کارآفرینی که هیچ ربطی هم به تحصیلاتم نداره. خدا رو شکر از درآمدم هم خیلی راضی هستم. با واقعیتهایی که وجود داره یا باید از ایران میرفتم یا باید به کاری با درآمذ بالا اما غیر مرتبط با تحصیلاتم می پرداختم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر