بازدید 3058

​​​​​​​چین پیشتاز خودروهای برقی در جهان

چین با بیش از ۲۷۰ هزار ایستگاه برای شارژ خودروهای برقی از پیش‌کسوتان انرژی‌های پاک، مانند آلمان جلو زده است. در آلمان تنها ۱۰ هزار ایستگاه شارژ وجود دارد که محدودیت بزرگی برای استفاده عمومی از خودروهای برقی است.
کد خبر: ۶۶۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹ 09 February 2017
چین با بیش از ۲۷۰ هزار ایستگاه برای شارژ خودروهای برقی از پیش‌کسوتان انرژی‌های پاک، مانند آلمان جلو زده است. در آلمان تنها ۱۰ هزار ایستگاه شارژ وجود دارد که محدودیت بزرگی برای استفاده عمومی از خودروهای برقی است.

به گزارش فارس به نقل از دویچه‌له، از سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۲۷۰ هزار ایستگاه برای سوخت خودروهای برقی در چین به کار افتادند. برنامه چین تا سال ۲۰۲۰ بلندپروازانه است. این کشور طرحی دارد که بنا بر آن ظرف سه سال آینده پمپ‌های سوخت رسانی به خودروهای برقی فاصله‌ای بیش از یک کیلومتر با یکدیگر نداشته نباشد.

تا سال آینده میلادی نیز هر شرکت خودوروسازی که می‌خواهد در چین به فعالیت خود ادامه دهد، باید درصد معینی خودرو برقی تولید کند. از همین حالا روشن است که دایملر، بی‌ام و و فولکس واگن قادر به برآورده ساختن این شرط نیستند. صنایع خودروسازی آلمانی فرصت‌های زیادی را برای پیشتازی در این زمینه سوزانده‌اند.

دولت و حزب کمونیست چین قصد دارند این کشور را به اولین قدرت جهان در این صنعت تبدیل کنند و این کار را به هزینه صنایع خودروسازی آلمان انجام می‌دهند که هنوز "توهم" ساخت بهترین خودروهای جهان را دارند. این نشانه اسارت در گذشته و فراموش کردن آینده است. آینده از آن خودروهای برقی و تجدیدپذیر است.

در سال ۲۰۱۶ در چین بیش از نیم میلیون خودروی برقی به فروش رفت. این رقم در آلمان به زحمت به ۱۵ هزار رسیده است. یعنی بسیار کم‌تر از یک درصد. در نروژ از هر دو خودرو، یکی برقی است.

انقلاب در این زمینه می‌تواند جهان را از فاجعه زیست محیطی نجات دهد. بدون تغییر در سوخت اتوموبیل‌ها، سخنی از نقطه عطف در حفظ محیط زیست نمی‌توان زد.

*امید تازه برای محیط زیست

در چین متقاضیان خودروی بنزینی اغلب باید ماه‌ها و گاه حتی سال‌ها در انتظار اجازه استفاده از اتوموبیل خود بمانند و در صورت تولید گازهای سمی اجازه راندن آن را ندارند. این درحالی است که دولت برای خودروهای برقی بسته‌های تشویقی زیادی ایجاد کرده است. یک خودروی برقی بلافاصله اجازه استفاده می‌گیرد و همه جا بدون پرداخت پول می‌تواند پارک کند.

در اروپا هنوز کسی نمی‌داند که در چین چه می‌گذرد؛ نه در مورد خودروهای برقی، نه توربین‌های بادی یا مزارع استفاده از انرژی خورشیدی. آلمان در این حوزه‌ها تا سال ۲۰۱۲ پیشتاز بود و حالا جایش را چین گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل