بازدید 1270

بازی باخت-باخت صنعت و بانک‌

رئیس انجمن فولاد ایران با بیان اینکه بازی باخت-باخت بین صنعت کشور و بانک‌ها براه افتاده است گفت: در این مسیر معلوم نیست چه روزی به نقطه‌ای می‌رسیم که دیگر کسی نمی‌تواند مشکلات آن را حل کند.
کد خبر: ۶۶۵۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ 08 February 2017
رئیس انجمن فولاد ایران با بیان اینکه بازی باخت-باخت بین صنعت کشور و بانک‌ها براه افتاده است گفت: در این مسیر معلوم نیست چه روزی به نقطه‌ای می‌رسیم که دیگر کسی نمی‌تواند مشکلات آن را حل کند.

به گزارش فارس، محمود اسلامیان رئیس انجمن فولاد ایران در نخستین گردهمایی تشکل‌های ملی وابسته به اتاق بازرگانی ایران گفت: مسائل و مشکلات ما در 2 سطح داخلی تشکل‌ها و دیگری در سطح مسائل ملی است که همه انجمن‌ها با آن درگیر هستند.

وی افزود: اشکال این است که برای حل مسائل و مشکلات ما روی یک موضوع متمرکز نمی‌شویم و مشکلاتمان را اولویت‌بندی نمی‌کنیم.

اسلامیان بیان داشت: در جلسات مختلف که با مسئولین و مقامات کشوری داریم ده‌ها موضوع و مسئله را مطرح می‌کنیم و همین مسئله باعث فرصت برای مسئولان می‌شود تا به یک یا 2 موضوع ساده‌تر بپردازند و مسائل مهمتر تشکل‌ها را حل نکنند.

رئیس انجمن فولاد ایران با بیان اینکه موضوع بانک‌ها برای صنعت و بخش‌های تجاری ما یک اولویت است، گفت: این را همه می‌دانیم، ولی خیلی راحت از کنار آن عبور می‌کنیم.

اسلامیان بیان داشت: اگر موضوع بانک‌ها یا موضوع خصوصی‌سازی برای ما مورد اهمیت است باید یک مطالعه دقیق در رابطه با آن انجام دهیم و درخواست‌ها و مطالباتمان را در این بخش براساس مستندات علمی به مسئولین ارجاع داده و از آنها مطالبه کنیم.

وی با بیان اینکه بازی باخت-باخت بین صنعت کشور و بانک‌ها راه افتاده است، گفت: این بازی قرار است چه مسیری را طی کند و در چه مسیری قرار دارد و چه روزی به نقطه‌ای می‌رسد که دیگر کسی نمی‌تواند آن را حل کند.

وی گفت: سئوال من این است که ما چه تصویر دقیقی از این موضوع ارائه کرده‌ایم و ما کی باید این مطالبه را مطرح کنیم تا این وضعیت اصلاح شود.

وی با بیان اینکه با این مسیری که بانک‌ها طی می‌کنند هم خود و هم صنعت را به زمین می‌زنند، گفت: وظیفه ما در ارتباط با چنین مشکلاتی این است که با اولویت‌بندی و تحلیل علمی دقیق در پی حل مشکلات توسط مسئولان باشیم و تا فکر مسئولان را در این رابطه تغییر ندهیم هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

اسلامیان افزود: حدود 2 دهه است که در مورد خصوصی‌سازی حرف می‌زنیم ولی چه اتفاقی در این رابطه افتاده است؟ ما چند تصمیم مستند با اعداد و ارقام روی میز مسئولین گذاشته‌ایم.

رئیس انجمن فولاد ایران گفت: حتی اگر برای تحلیل علمی در این مسیرها از مشاوران بین‌المللی هم کمک بگیریم خوب است، چرا که وقتی یک گزارش علمی مستند و دقیق ارائه شود می‌توان موضوعات را پیگیری کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر