بازدید 3352

ذخایر مالی، مشکل بانک های حوزه خلیج فارس

جدیدترین گزارش منتشر شده در مورد شرایط مالی حکمفرما بر موسسه های مالی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس حکایت از مشکلات مالی آنها در بخش ذخایر ارزی دارد .
کد خبر: ۶۶۵۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰ 08 February 2017
جدیدترین گزارش منتشر شده در مورد شرایط مالی حکمفرما بر موسسه های مالی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس حکایت از مشکلات مالی آنها در بخش ذخایر ارزی دارد .

به گزارش ایرنا، نشریه القبس کویت با چاپ جدیدترین گزارش تحلیلی که از سوی موسسه 'snglobal' صادر شده است نوشت : روند صدور اسناد مالی از سوی بانک های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس طی سال های اخیر کاهش یافته که دلیل آن مشکلات ناشی از کمبود ذخایر ارزی است .

القبس نوشت: کاهش حمایت های به عمل آمده از توسعه اقتصادی اعراب خلیج فارس نیز به دلیل کم شدن درصد وام دهی و کمبود منابع مالی است .

بر اساس این گزارش، در واقع اتخاذ پاره ای از تدابیر پیچیده اقتصادی سبب کاهش حجم اسناد مالی از سوی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس شده است .

پیشتر نیز دانشگاه کلمبیا آمریکا در گزارشی تحقیقاتی اعلام کرد: نوسان قیمت نفت در بازارهای جهانی در ماه های گذشته مشکلات فراوانی را پیش روی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس قرار داده و بازار کار در این کشورها تحت فشار شدیدی قرار گرفته است و این روند در سال 2017 نیز ادامه خواهد یافت .

بر اساس این گزار ش، بخش اعظم درآمدزایی اعضای شورای همکاری خلیج فارس به غیر از امارات متحده عربی بر محوریت نفت تکیه دارد و روند چالش برانگیز کمبود منابع مالی همچنان اعضای این شورا را تحت فشار قرار خواهد داد .

همزمان موسسه ضمانت سرمایه گذاری عربی با انتشار گزارشی در پایگاه رسمی خود به ادامه روند کسری بودجه کشورهای عربی در سال 2017 اشاره کرد و اعلام کرد: کشورهای عربی کسری بودجه 200 میلیارد دلاری را پشت سر گذاشته اند و میانگین درآمد سرانه برای هر یک از شهروندان به 7750 دلار رسیده است .

این موسسه همچنین از افزایش 5.7 درصدی میانگین نرخ تورم در کشورهای عربی خبر داد.

پیشتر نیز شاخص ها آماری حکایت از آن داشت که اعتماد شهروندان کشورهای عربی از جمله کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس به حوزه اقتصادی کشورهای خود به دنبال تشدید بحران مالی و مشکلات ناشی از کسری بودجه ٬به حداقل رسیده است . 

کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که شهروندان آن به زندگی های پرخرج خود در میان عرب ها شهرت دارند، امروزه بدنبال کاهش درآمدهای نفتی با مشکل جدی روبه رو شدند و سطح معیشت شهروندان روند نزولی داشته است. علاوه بر آن افزایش قیمت بنزین و کالاهای مصرفی نیز به عنوان یک عامل مهم سبب تشدید مشکلات شده است .

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر