بازدید 1754

«محمد عبدالله فرماجو» رئیس جمهور جدید سومالی شد

نخست‌وزیر اسبق سومالی به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور انتخاب شد.
کد خبر: ۶۶۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹ 08 February 2017
نخست‌وزیر اسبق سومالی به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور انتخاب شد.

به گزارش مهر به نقل از المیادین، «محمد عبدالله فرماجو» نخست‌وزیر اسبق سومالی به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور انتخاب شد.

انتخابات ریاست جمهوری سومالی با سه نامزد به دور دوم کشیده شده بود. دور نخست این انتخابات با پیشتازی «حسن شیخ محمود» رئیس‌جمهور کنونی با ۸۸ رأی به اتمام رسید و از مجموع ۲۱ نامزد این انتخابات سه نفر به دور دوم رقابت برای تصدی پست ریاست جمهوری راه یافتند.

این دومین انتخابات سومالی از زمان جنگ داخلی در این کشور در سال ۱۹۹۱ است و ۲۱ نامزد برای تصدی منصب ریاست‌جمهوری با یکدیگر رقابت می‌کنند و در این میان «حسن شیخ محمود» رئیس‌جمهور کنونی، «شیخ شریف شیخ احمد» رئیس‌جمهور اسبق و «محمد عبدالله فرماجو» نخست‌وزیر اسبق از اقبال بیشتری برخوردار بودند.

این انتخابات بنا به دلایل امنیتی و نگرانی از عملیات‌های گروهک «الشباب» تنها به برگزاری آن در میان نمایندگان پارلمان و اعضای مجلس سنا محدود شده است و ۲۷۵ نماینده پارلمان و ۵۴ عضو سنا رئیس‌جمهور را انتخاب خواهند کرد.

این انتخابات در میان تدابیر شدید امنیتی در یک پایگاه سابق نیروی هوایی در موگادیشو برگزار شد.

برگزاری این انتخابات در حالی است که افراد مسلح وابسته به گروهک «الشباب» صبح امروز با حمله به هتلی در اقلیم پانتلند ۴ نفر از نگهبانان این هتل را به قتل رساندند.  

«یوسف محمد» حاکم منطقه «باری» گفت که ۳ فرد مسلح وابسته به جنبش «الشباب» صبح امروز چهارشنبه به هتل اینترنشنال فیلدج حمله کرده و ۴ نگهبان این هتل را به قتل رساندند و دو مهاجم نیز در درگیری کشته شدند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر