بازدید 3174

واگن‌های با عمر بالای ٣٠ سال از رده‌خارج‌می‌شوند

معاون ناوگان راه‌آهن جمهوری اسلامی گفت: از ابتدای دی‌ماه سال آینده تمام واگن‌های بالای ٣٠ سال باید از رده خارج شوند.
کد خبر: ۶۶۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰ 08 February 2017
معاون ناوگان راه‌آهن جمهوری اسلامی گفت: از ابتدای دی‌ماه سال آینده تمام واگن‌های بالای ٣٠ سال باید از رده خارج شوند.

به گزارش ا‬یلنا، بابک احمدی در مراسم افتتاح پروژه‌های ریلی اداره‌کل راه‌آهن کرمان با بیان اینکه سال‌های گذشته کل واگن‌های باری و مسافری راه‌آهن را به بخش‌خصوصی واگذار کردیم، اظهارکرد: انتظاراتی که داشتیم، محقق نشد و توسعه‌ها و نوسازی ناوگان اتفاق نیفتاد.

وی افزود: کل شبکه ریلی کشور ٢٣٠٠ واگن مسافری داشت، تا یک و نیم سال قبل واگن ٦٨ ساله داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که باید واگن‌ها تعمیر یا از رده خارج شوند و تقریبا کل واگن‌ها از رده خارج شده اند و از سال قبل تاکنون نزدیک به ٥٠٠ واگن مسافری را از دست دادیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه از ابتدای دی‌ماه سال آینده تمام واگن‌های بالای ٣٠ سال باید از رده خارج شوند مگر اینکه بازسازی شوند، بیان کرد: بنابراین از اکنون به بازسازی ٨٠٠ واگن برای سال آینده نیاز داریم و باید شرکت جوپار فعالیت‌هایش را در زمینه تعمیرات گسترش دهد و کارخانه پلورسبز زرند نیز می‌تواند بخشی از بازسازی‌ها را انجام بدهد.

معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برای ورود ناوگان جدید به شبکه تسهیلاتی داریم و براساس قانون ماده ٦٧ سال ٩٣ باید تسهیلات به سرمایه گذاران بخش ریلی را تضمین کنیم و بانک‌ها موظف هستند بپذیرند، ضمن آنکه یکی از ریسک‌های سرمایه‌گذاری، نوسان نرخ ارز است که در این زمینه مازاد بر ١٠ درصد افزایش نرخ ارز سالانه را راه آهن ضمانت می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل