بازدید 2696

احتمال بالا گرفتن جنگ تجاری بین آمریکا و چین

بانک آمریکایی گلدمن ساکس هشدار داد؛ احتمال بروز جنگ تجاری بین آمریکا و چین هر روز بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۶۶۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵ 08 February 2017
بانک آمریکایی گلدمن ساکس هشدار داد؛ احتمال بروز جنگ تجاری بین آمریکا و چین هر روز بیشتر می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، اندرو تیلتون و الک فیلیپس از کارشناسان ارشد موسسه بانکی گلدمن ساکس آمریکا طی گزارشی اعلام کردند احتمال بروز جنگ تجاری بین چین و آمریکا به عنوان دو قدرت برتر اقتصادی جهان هر روز بیشتر می‌شود.

این کارشناسان اعلام کردند احتمال کمی وجود دارد که دونالد ترامپ از برنامه خود برای اعمال تعرفه‌های گمرکی بر کالاهای وارداتی از چین به آمریکا عقب‌نشینی کند. ترامپ بارها نسبت به سیاست‌های تجاری چین انتقاد کرده و تهدید کرده بود که تعرفه‌های گمرکی تنبیهی را علیه واردات کالا از چین به آمریکا اعلام خواهد کرد.

وی معتقد است بسیاری از سیاست‌های تجاری چین غیرعادلانه است.

ترامپ معتقد است چین با دستکاری عمدی ارزش ارز، دزدیدن اسرار تجاری، هک کردن و همچنین قوانین زیست‌محیطی و اشتغال ضعیف هزینه تولید را به شدت کاهش داده و رقابت‌پذیری کالاهای خود در بازار جهانی را افزایش می‌دهد.

پیتر ناوارو مشاور تجاری دونالد ترامپ که به‌شدت منتقد همکاری با چین است، به‌تازگی پیشنهاد داده است تا تعرفه گمرکی 45 درصدی علیه تمام کالاهای چینی ورودی به آمریکا اعمال شوند.

گلدمن ساکس معتقد است؛ دولت ترامپ به‌زودی بیانیه‌ای را علیه سیاست‌های ارزی چین صادر کرده و تعرفه‌های گمرکی یک‌جانبه‌ای را برای ورود برخی کالاها از چین به آمریکا اعمال می‌کند.

گلدمن ساکس در گزارش خود می‌آورد؛ به نظر ما دولت ترامپ بسیار بیشتر از دولت‌های پیشین آمریکا از ابزارهای فشار تجاری استفاده خواهد کرد.

گلدمن ساکس معتقد است؛ البته در کوتاه‌مدت احتمالاً ترامپ سیاست‌های محدودی نظیر اعمال تعرفه برای برخی کالاهای چینی را اتخاذ کند و سیاست‌های گسترده‌تر نظیر اعمال تعرفه گمرکی برای واردات تمام کالاهای چینی به آینده موکول شود.

تو شینکان کارشناس امور تجاری چین در مصاحبه با گلدمن ساکس گفته است؛ در صورت اعمال تعرفه 45 درصدی برای کالاهای چینی ورودی به آمریکا، سریعاً جنگ تجاری بین دو کشور آغاز خواهد شد.

وی گفت: البته در صورتی که تعرفه 45 درصدی اعمال شود، جنگ تجاری کلید خواهد خورد. چین به سرعت دست به اقدامات تلافی‌جویانه زده، احتمالاً سیاست‌هایی بسیار شدیدتر از آنچه که آمریکا اتخاذ کرده اعمال کند که احتمالاً شامل اعمال تعرفه‌ 80 تا 90 درصدی برای کالاهای آمریکایی ورودی به چین خواهد شد.

ماه گذشته روزنامه دولتی چینی گلوبال‌تایمز هشدار داد؛ تجارت آمریکا در صورت اجرای سیاست‌های ترامپ، به‌سرعت شاهد اقدامات تلافی‌جویانه از سوی چین خواهد بود.

وی تأکید کرد: به این دلیل که اقتصاد آمریکا قوی‌تر است، احتمالاً چین در جنگ تجاری با آمریکا فشار بیشتری را متحمل شود، اما در آخر این چین خواهد بود که برنده می‌شود.

پیش‌تر سخنگوی وزارت بازرگانی چین اعلام کرده بود که پکن خواهان همکاری دو کشور در توسعه روابط تجاری سالم است.

وی گفت: هر دو طرف در صورت همکاری سود برده و در صورت تقابل، زیان خواهند کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل