بازدید 2904

افزایش‌قیمت‌مس‌درآستانه‌اعتصاب‌دربزرگترین‌معدن‌دنیا

قیمت‌های مس در معاملات صبح روز چهارشنبه بازار آسیا به دلیل اعلام اعتصاب کارگران معدن اسکوندیدا و توقف تولید آن، بیش از یک درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۶۶۵۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰ 08 February 2017
قیمت‌های مس در معاملات صبح روز چهارشنبه بازار آسیا به دلیل اعلام اعتصاب کارگران معدن اسکوندیدا و توقف تولید آن، بیش از یک درصد افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، تولید معدن اسکوندیدا در شیلی که بزرگترین معدن مس جهان است، در طول برگزاری اعتصاب که قرار است روز پنج شنبه آغاز شود، متوقف خواهد شد. این معدن در سال ۲۰۱۵ شش درصد از مس جهان را تولید کرد.

بهای معاملات مس برای تحویل سه ماهه در بازار فلز لندن ۱.۵ درصد افزایش یافت و به ۵۸۹۴.۵ دلار در هر تن رسید و در ساعت ۱۰.۳۰ صبح به وقت هنگ کنگ حدود ۵۸۸۲ دلار معامله شد با این همه هنوز از رکورد قیمت ۶۰۰۷ دلار که در اول فوریه رقم زده بود، فاصله دارد.

چین بزرگترین مصرف کننده این فلز سرخ است و قیمتهای بین المللی این فلز تحت تاثیر دورنمای اختلال در روند عرضه، افزایش یافته است. مس سابق بر این در همه بخشها از ساخت و ساز گرفته تا مخابرات مورد استفاده قرار می گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، اعتصاب در معدن اسکوندیدا پس از شکست مذاکرات میان اتحادیه کارگران معدن و شرکت بی اچ پی بیلیتون که با میانجیگری دولت شیلی انجام‌ شده بود، برگزار خواهد شد.

شرکت بی اچ پی بیلیتون عمده سهم اسکوندیدا را در اختیار دارد و ریوتینتو و شرکت JECO ژاپن هم در این معدن سهم دارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر