بازدید 25052
۱
بسته خبری «تابناک»؛

احمدی‌نژاد استقلالی است یا پرسپولیسی؟/ تعبیر عجیب آقای وزیر از کولبری/ آخرین وضعیت پرونده شکایت ایران از آمریکا/ اصلاح‌طلبان به دنبال گزینه‌ای کنار روحانی/ آیت‌الله هاشمی ترور شد؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«پیشنهاد مقام ارشد سپاه برای راهپیمایی 22 بهمن»،«توضیحات علی مطهری درباره سخنانش در مشهد»،«خبر خوش وزیر اطلاعات از انهدام گروه های تروریستی»،«مرخصی «مهدی هاشمی» تمدید شد» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۶۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴ 08 February 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پیشنهاد مقام ارشد سپاه برای راهپیمایی 22 بهمن

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به این‌که «حوادث اخیر نشان داد کودکان 5 ساله ما ژنرال‌های 5 ستاره هستند»، گفت: به احترام کودک 5 ساله‌ای که در فرودگاه‌های آمریکا مورد آزار قرار گرفت و دل شکسته شد همه مردم کودکان 5 ساله خود را به صحنه بیاورند و همه در راهپیمایی شرکت کنیم. با شرکت در این راهپیمایی نشان دهیم ملت همدل، یکپارچه، متحد، مقاوم، شجاع و تعقیب کننده آرمان ها و اهداف بزرگی هستیم که در 22 بهمن سال 57 تا کنون نهضت شکوهمند انقلابی ملت ایران را شکل داده است.

 

مجمع تشخیص از «پاستور» به «نیاوران» می‌رود

ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام طی ماه های آینده به نیاوران منتقل می‌شود.بعد از ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، ساختمان این نهاد مشورتی از خیابان پاستور تهران به نیاوران منتقل می‌شود.ساختمان جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام همان مرکز تحقیقات این مجمع است و قرار است مرکز تحقیقات در داخل ساختمان مجمع تشخیص ادغام شود.

 

مرخصی «مهدی هاشمی» تمدید شد

مدیرکل زندان‌های استان تهران از تمدید مرخصی مهدی هاشمی تا ۲۵ بهمن‌ماه خبر داد.به گزارش خبرنگار مهر محبی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت مرخصی مهدی هاشمی، گفت: بر حسب دستور قضایی این مرخصی ادامه داشته است.وی ادامه داد: مهدی هاشمی تا ۲۵بهمن در مرخصی است.

 

راه‌اندازی بسیج در فضای مجازی

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی از راه اندازی بسیج در فضای مجازی خبر داد و گفت: حدود 18 هزار نفر به صورت داوطلبانه رصد سایت‌های متخلف را به دادستانی کل گزارش می‌کنند.عبدالصمد خرم آبادی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی با اشاره به راه اندازی بسیج در فضای سایبر اظهار کرد: حدود 18هزار نفر به صورت داوطلبانه فضای مجازی را رصد می‌کنند و مواردی که شاهد ارتکاب تخلف از سوی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی باشند به دادستانی کل کشور گزارش می‌کنند.

 

دستگیری 7 زن و 2 مرد در ارتباط با فساد در گرگان

این پلیس به محل مورد نظر اعزام شدند.دادستان گلستان افزود: پس از ورود به منزل فساد و فحشا 7 زن و 2 مرد دستگیر شدند.وی تصریح کرد: صاحبخانه که پیش از این نیز سابقه محکومیت در زمینه اینگونه فعالیت را داشته است، نیز دستگیر شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از کشف یک مرکز فساد و فحشا در گرگان خبر داد و گفت: ماموران پس از ورود به منزل 7 زن و 2 مرد عامل خانه فساد را دستگیر کردند.حجت الاسلام سید مصطفی حقی با بیان این خبر اظهار کرد: در پی وصول خبری از سوی رئیس پلیس امنیت اخلاقی استان گلستان مبنی بر فعالیت یک خانه فساد و فحشا در یکی از مناطق گرگان، پس از رصد اطلاعاتی و مراقبت‌های نامحسوس پلیس و اتخاذ تدابیر لازم و صدور احکام نمایندگی قضایی مامورین پلیس به محل مورد نظر اعزام شدند.دادستان گلستان افزود: پس از ورود به منزل فساد و فحشا 7 زن و 2 مرد دستگیر شدند.

 

آخرین وضعیت پرونده شکایت ایران از آمریکا

معاون حقوقی رئیس جمهور ازقابل پی‌گیری بودن شکایت ایران علیه آمریکا در دادگاه لاهه خبر داد.حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری با اعلام این خبر افزود: شکایت ایران از آمریکا به جهت بلوکه کردن اموال و دارایی‌های کشورمان در دادگاه لاهه ثبت شده و به این معنا است که شکایت ایران از سوی این دادگاه پذیرفته شده و قابل پیگیری حقوقی است.

 

توضیحات علی مطهری درباره سخنانش در مشهد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی و نماینده تهران گفت؛ در برنامه سخنرانی من در دانشگاه فردوسی مشهد در روز سه‌شنبه (19 بهمن) در بخش پرسش و پاسخ، دانشجویی از موضوع حصر خانگی سئوال کرد. من گفتم طرحی برای ملاقات با محصوران داریم که دنبال مجوز آن هستیم تا از برنامه آنها برای بعد از آزادی مطلع شویم و نتیجه را به مراجع مربوط اعلام کنیم؛ گرچه قبلا با واسطه، موضع آنها را دریافت کرده‌ایم که بر حمایت از نظام و دولت و وحدت ملی تاکید داشته‌اند.این خبر پیش از این به صورت نادرست منتشر شد به طوری که این طرح به صورت یک اقدام انجام شده تلقی شد که به این وسیله اصلاح می‌شود.

 

خرید یک هواپیما پُز دادن ندارد

حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران با انتقاد شدید از عملکرد مسؤولان در مسائل اقتصادی، اظهار کرد: باید در اقتصاد به استقلال برسیم و لازمه آن اجرای طرح اقتصاد مقاومتی است، خرید یک هواپیما پُز دادن ندارد، آیا برجام تنها همین یک هواپیما بود؟ شعارهایی که مسؤولان دولتی برای رفع رکود و اقتصاد مردم می دادند، عملی نشده است. 24 آنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

اصلاح‌طلبان به دنبال گزینه‌ای کنار روحانی باشند

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه اصلاح‌طلبان از حضور روحانی در انتخابات 96 اطمینان دارند، تصریح کرد: ما امیدواریم که شرایط به گونه‌ای پیش برود که روحانی در انتخابات سال آینده پیروز شود اما از آنجایی که باید یک‌سری پیش‌بینی‌‌ها را هم در نظر گرفت، لازم است در کنار وی گزینه دیگری هم مطرح شود. عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گزینه‌های احتمالی اصلاح‌طلبان برای قرار گرفتن در کنار روحانی چه کسانی هستند،‌ گفت: افراد زیادی در معرض کاندیداتوری برای انتخابات 96 هستند که در رابطه با آنان صحبت‌های غیررسمی شده اما هنوز درباره کسی صحبت رسمی نشده است. باشگاه خبرنگاران جوان این خبر را منتشر کرد.

 

آیت‌الله هاشمی ترور شد؟

محمد هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شایعاتی درخصوص مرگ آیت‌الله هاشمی گفت: یک عده ناآگاه هستند و عده‌ای قصد دارند با انتشار این مطالب تفرقه و نفاق در جامعه به وجود آورند و تشنج ایجاد کنند. عده‌ای مدام به دنبال این هستند که آرامش در جامعه نباشد و تفرقه و بداخلاقی به وجود آید و عده‌ای هم جاهل هستند و برخی نیز از جایی تغذیه می‌شوند. واقعیتِ درگذشت ایشان همان است که گفته شد. ایشان ترور نشده، در سن ۸۲ سالگی به استخر رفته‌اند و پزشکان هم می‌گویند که در هوای آلوده نباید به استخر رفت و این یک فاکتور پزشکی است اما ایشان رفته‌اند و ایست قلبی کرده‌اند. بسیاری از دوستانم را می‌شناسم که ایست قلبی به صورت یک‌باره برایشان اتفاق افتاده است و این موضوع، خاصِ آقای هاشمی نبود. در وقوع ایست قلبی هیچ شکی نداریم؛ اما دقیقا نمی‌دانیم این اتفاق چه ساعتی رخ داده است. پزشکان می‌گویند تنها تا هشت دقیقه پس از ایست قلبی می‌توان به آن رسیدگی کرد. معلوم می‌شود از زمانی که این اتفاق افتاده تا زمانی که به بیمارستان رسیده‌اند بیش از هشت دقیقه طول کشیده است. به هر حال ما ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید در دروازه را می‌توان بست اما در دهان مردم را نه.

 

خلخالی برای کردستان جز مصیبت چیز دیگری نبود

صادق زیباکلام در گفت‌وگویی به داستان اعدام خود توسط خلخالی پرداخت و گفت: خلخالی دنبال اعدام من بود. من با این اتفاق که به دست خلخالی اعدام شوم تار مویی فاصله نداشتم. آقای خلخالی شهریور 58 یک دفعه و ناگهانی به مهاباد آمد حال آنکه من حضور او را در کردستان ممنوع کرده بودم، این خیلی جای تأمل داشت که یک جوان 30 ساله کاری کند خلخالی نتواند به کردستان بیاید چون جز مصیبت خلخالی هیچ کار دیگری در کردستان انجام نداد؛ آن طور که خلخالی می خواست کردستان را نگه دارد شاه نگه داشته بود پس ما چه فرقی با شاه داشتیم، معتقدم بودم اسلحه باید از کردستان بیرون برود و فرهنگ باید جایش بیاید. هنوز داستان ربوده شدن من اتفاق نیفتاده بود. عصر ایران این گفت‌وگو را منتشر کرد.

 

18000 نفر فضای مجازی را رصد می‌کنند

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی از راه اندازی بسیج در فضای مجازی خبر داد و گفت: حدود 18 هزار نفر به صورت داوطلبانه رصد سایت‌های متخلف را به دادستانی کل گزارش می‌کنند.عبدالصمد خرم آبادی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی با اشاره به راه اندازی بسیج در فضای سایبر اظهار کرد: حدود 18هزار نفر به صورت داوطلبانه فضای مجازی را رصد می‌کنند و مواردی که شاهد ارتکاب تخلف از سوی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی باشند به دادستانی کل کشور گزارش می‌کنند.

 

شاید روحانی بیشتر از یک دوره نتواند ادامه دهد

محمد رضا باهنر، گفت: انتخابات رئیس‌جمهوری پس از انقلاب تا ششمین دوره تقریباً متعین بوده، اما از سال 76 به بعد انتخابات جدی صورت گرفت. هر دوره یک اتفاق جدید می‌افتد. دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه احمدی‌نژاد آرای منفی هاشمی در سال ۸۴ به خود اختصاص داد، گفت: شاید رئیس‌جمهور در این دوره بیشتر از یک دوره نتواند ادامه دهد. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

کاندیدای اصلاح‌طلبان باید محرمانه و محفلی باشد

رسول منتجب نیا در مورد شانس پیروزی حسن روحانی در انتخابات سال آینده گفت: هیچ گاه موافق معرفی شخص و نامزدی در کنار آقای روحانی در انتخابات 96 نبوده ام، نظرم این است که، به صورت محفلی و محرمانه افرادی را داشته باشیم تا چنانچه مساله ای برای دکتر روحانی پیش آمد و ایشان به هر دلیلی نتوانست در انتخابات آینده شرکت کند، دست ما خالی نباشد. علی رغم گلایه های به حق یا ناحقی که در سطح جامعه وجود دارد. من معتقدم رای روحانی نه تنها ریزش ندارد بلکه نسبت به 92 افزایش و رویش هم دارد. انتخاب این خبر را منتشر کرد.

 

اوین فروشی نیست

مصطفی محبی در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت تکمیل زندان تهران بزرگ اظهار داشت: در زندان تهران بزرگ پنج بند داریم که سه بند آن افتتاح شده و هم اکنون مددجویان در این بتد ها مستقر هستند. وی در خصوص آخرین وضعیت واگذاری زندان اوین به شهرداری و اینکه پیشتر رییس سازمان زندانها از عدم تمایل شهرداری تهران برای پیگیری این موضوع خبر داده بود،گفت: موضوع فروش اوین پیچیدگی‌های خاص خود را از نظر مالکیت و تصرفات دارد و مشکلاتی در رابطه با اسناد و مدارک داریم و فکر می کنم چون زمانبر شد،این قضیه فعلا کنسل شده است. محبی در پاسخ به سوالی در رابطه به وضعیت ورودی‌های زندان های تهران گفت: افزایش داشته ایم اما بسیار کم بوده و در حد دو درصد بوده است. تسنیم این خبر را منتشر کرد.

 

تعبیر عجیب آقای وزیر از کولبری

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه شما از فعال کردن واحدهای تولیدی و صنعتی در اقصی‌نقاط کشور از جمله نقاط مرزی خبر داده‌اید و متأسفانه اخیرا شاهد کشته شدن تعدادی از کولبرها بوده‌ایم، آیا تمهیدات ویژه‌‌ای برای اشتغال آنها اندیشیده‌اید یا خیر، گفت: اینکه حادثه‌ای اتفاق افتاده و برای همه هم ناراحت‌کننده است متأسفانه در این کشور 80 میلیونی این حوادث را داریم. بالاخص اینکه این‌ کولبرها از مسیرهای غیر معمول و جایی که جلوی چشم مأمورین و مرزبانان نباشد حرکت کردند و متأسفانه این اتفاق افتاده است و دو نفر از بین رفته‌اند. وی در ادامه افزود: دو هفته پیش هم عرض کردم که کولبری چیز مطلوبی نیست، کولبری یعنی حمالی ما که نباید خدای نکرده مرز نشینان‌مان را وادار به این کار کنیم. این قاچاقچیان هستند که کالا می‌خواهند بیاورند و حقوق دولت را پرداخت نکنند بنابراین می‌روند و یک عده را اجیر می‌کنند و پول شاید بیش از معمول می‌دهند که این‌ها را وادار کنند که این کارها را انجام دهند. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

ایران ممکن است از توافق برجام خارج شود

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو نگران خروج احتمالی ایران از توافق هسته‌ای 2015 (برجام) است.«میخائیل اولیانوف» رئیس دپارتمان عدم اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه اعلام کرد:خروج احتمالی تهران از توافق برجام به دلیل لفاظی‌های ضدایران آمریکا و مقامات این کشور نشانه شکست جامعه بین‌المللی خواهد بود. نگرانی‌های شدیدی در خصوص لفاظی‌های تند ضدایرانی دولت آمریکا و اثرگذاری آن بر اجرای برجام وجود دارد. تحریم‌هایی که دولت آمریکا اخیرا طی یک هفته گذشته بر ایران تحمیل کرده، جو متشنج و به شدت غیرمطلوبی را در خصوص ادامه اجرای برجام بوجود آورده است. مسکو تماس‌های مکرر خود با تهران و واشنگتن را به منظور کاهش تنش‌هایی که بر توافق برجام سایه افکنده، حفظ خواهد کرد.فارس این خبر را منتشر کرد.

 

احمدی‌نژاد استقلالی است؟

یکی از نزدیکان سرشناس استقلال پیروزی این تیم مقابل السد را به محمود احمدی‌نژاد تقدیم کرد.به گزارش نامه‌نیوز، یکی از اتفاقات جالب بعد از پیروزی استقلال مقابل السد قطر و صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، پیامی است که عبدالرضا داوری منتشر کرده است. مدیرمسئول سابق روزنامه شهروند که از نزدیکان احمدی‌نژاد محسوب می‌شود با انتشار عکسی از رئیس‌جمهوری سابق در کنار فرهاد مجیدی، پیروزی استقلال را به وی تبریک گفته است.پیش از این اخبار گوناگونی از علاقه احمدی‌نژاد به استقلال منتشر شده بود و حرکت اخیر داوری نشان می‌دهد اخبار قبلی صحت داشته‌اند.»

 

خبر خوش وزیر اطلاعات از انهدام گروه های تروریستی

حجت‌الاسلام محمود علوی در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: خبرهای خوشی داریم اما هنوز موقع گفتن آن فرا نرسیده است.وی با اشاره به اقدامات وزارت اطلاعات برای مقابله با گروهک‌های تروریستی گفت: اقداماتی صورت گرفته و سربازان گمنام امام زمان (عج) اشراف دارند و هوشیارند.وزیر اطلاعات تأکید کرد: نیروهای ما هرگونه حرکتی را در جهت آسیب زدن به کشور خفه می‌کنند.علوی ادامه داد: اطلاعات تکمیلی در آینده نزدیک به اطلاع مردم خواهد رسید.وزیر اطلاعات همچنین ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس رهنمودهای رهبری و آرمان های انقلاب به پیش می رود و همانطور که امام راحل نیز فرمودند، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۱
برای استقلال متاسفم!!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان