بازدید 2258

توسعه صنعت موشکی حق مسلم ایران است

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی توسعه صنعت موشکی را حق مسلم ایران دانست و گفت: ایران کمترین بودجه نظامی را در بین کشورهای منطقه دارد و اقدامات نظامی ایران مبتنی بر اصول دفاعی است.
کد خبر: ۶۶۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ 08 February 2017
 «کاظم جلالی» امروز -سه شنبه- در دیدار «یوهان دیوید واده فول» رئیس این مطلب را بیان کرد و افزود: توسعه صنعت موشکی و آزمایش‌های مبتنی ‌بر آن حق هیچ تناقضی با قوانین بین‌المللی و برجام ندارد و این روند اقدامی در راستای ارتقای توانمندی‌‎های دفاعی است.
 
به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی،جلالی در این نشست، با اشاره به روند همکاری های پارلمانی و دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و آلمان در بخشهای مختلف، ابراز امیدواری کرد تا این دیدار موجب ارتقاء روابط دو کشور به ویژه در بخش پارلمانی شود.
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشابهات فرهنگی بین دو ملت ایران و آلمان، خاطرنشان کرد: مردم آلمان بسیار جدی و کوشا هستند و این توانمندی به ویژه در زمان اجرای برنامه بازسازی آلمان بعد از جنگ جهانی دوم الگوی خوبی برای توسعه کشورها به حساب می‌آید که زمینه ساز گسترش روابط سیاسی- اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و آلمان خواهد بود.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5، نقش آلمان در این توافق را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در اجرای تعهدات خود در برجام بسیار جدی و صادق بوده و هست و انتظار دارد تا طرف غربی نیز در این زمینه به تعهدات خود عمل نماید.
 
وی تاکید کرد: امروز پس از توافق هسته‌ای وظیفه تمام کشورهای امضاء کننده این توافق صیانت از برجام است اما متاسفانه آمریکایی‌ها در عمل به تعهدات خود بسیار ضعیف عمل کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه آغازگر هیچ جنگی نبوده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران کمترین بودجه نظامی را در بین کشورهای منطقه دارد و اقدامات نظامی ایران مبتنی بر اصول دفاعی است.
 
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به وضعیت فعلی منطقه شرایط را بسیار حساس و پیچیده خواند و گفت: تروریسم، افراط گرایی، مواد مخدر، موضوع یمن، عراق، سوریه و تناقضات سیاست خارجی برخی کشورهای منطقه بر پیچیدگی‌های وضعیت افزوده است که حل آنها نیازمند همکاری‌ها و تعامل کشورهای منطقه است.
 
وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم بسیاری جدی است، گفت: ایران طی سال‌ها به ویژه سال‌های اخیر به طور جدی با تروریسم مقابله کرده است.
 
جلالی در ادامه با اشاره به جنایات تروریست ها در منطقه تصریح کرد: برای مبارزه با تروریسم باید ابتدا ریشه های آن به ویژه پشتیبانان و حامیان آنها در منطقه و جهان را به درستی شناسایی کنیم.
 
وی تاکید کرد: تروریست‌ها ریشه‌های فکری و اعتقادی مشخصی در منطقه دارند که با حمایت آنها، پول و سلاح را در اختیار می‌گیرند و به جنایات خود می‌پردازند.
 
جلالی توضیح داد: حامیان مادی و فکری داعش و تروریست‌های منطقه اکنون که شکست آنها را دیده‌اند، تبلیغاتی منفی با محوریت جنگ شیعه و سنی در جهان به راه انداخته‌اند که این موضوع از اساس غلط است.
 

*عربستان با اقدامات خود زیرساخت‌های یمن را از بین برده است
 
رییس مرکز پژوهش های مجلس تاکید کرد: ما در مبارزه با گروه های تروریستی از جمله داعش در کنار ملت و دولت عراق و سوریه هستیم .
 
وی با بیان اینکه عراق و سوریه در مدت اخیر به موفقیت های چشمگیری در مبارزه با تروریست ها دست پیدا کرده اند گفت: متاسفانه هنوز بخش قابل توجهی از این دو کشور در اشغال تروریست ها قرار دارد.
 
جلالی با بیان اینکه سرنوشت سوریه برعهده مردم این کشور است خاطرنشان کرد: موضوع این کشور باید از طریق مذاکرت سوری-سوری حل شود.
 
وی تاکید کرد: در عراق هم تمامی گروه‌ها باید در حاکمیت ملی این کشور نقش داشته باشند، ضمن اینکه حفظ تمامیت ارضی این کشور نیز مسئله‌ای حائز اهمیت است.
 
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به مسئله یمن، تاکید کرد: متاسفانه عربستان با اقدامات خود زیرساخت‌های یمن را از بین برده است.
 
وی افزود: زنان و کودکان و افراد غیرنظامی بیشترین آسیب را در جنگ یمن متحمل شده‌اند که سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری باید این موضوع را پیگیری نمایند.
 
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در پایان ابراز امیدواری کرد تا در فضای پسابرجام، روند همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و آلمان گسترش و توسعه یابد.

آمریکا هم نمی‌تواند از اجراری برجام سر باز زند
 
«یوهان دیوید واده فول» رییس کمیسیون انتخابات و آیین نامه پارلمان آلمان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از انجام این نشست تصریح کرد: ذهنیت مردم آلمان نسبت به ایران بسیار مثبت است و تعاملات فرهنگی، اجتماعی ، خوبی در گذشته و حال میان دو کشور برقرار بوده است.
 
وی افزود: آلمان خواهان روابط گسترده در همه زمینه ها با جمهوری اسلامی ایران است.
 
رییس کمیسیون انتخابات و آیین نامه پارلمان آلمان با بیان اینکه ایران کشوری مهم و استراتژیک در منطقه و جهان است تاکید کرد : ارتقاء روابط سیاسی جمهوری اسلامی ایران و آلمان برای امنیت منطقه و جهان بسیار مهم و حائز اهمیت است.
 
رییس کمیسیون انتخابات و آیین نامه پارلمان آلمان نقش ایران در مقابله با تروریسم به ویژه داعش را مهم دانست و از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تقدیر و تشکر کرد.
 
یوهان دیوید واده فول با اشاره به توافق هسته‌ای و برجام، یادآور شد: برجام معاهده‌ای بین‌المللی و محکم است و آمریکا هم نمی‌تواند از انجام آن سر باز زند.
 
وی هرگونه تروریسم فکری و مسلحانه را محکوم دانست و گفت: برای مبارزه با تروریسم در منطقه علاوه بر مبارزه نظامی باید به فکر راه‌حل‌های سیاسی نیز بود.
 
رئیس کمیسیون انتخابات و آیین نامه پارلمان آلمان، تاکید کرد: برای حل مشکل سوریه معتقدیم مردم این کشور باید برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل