بازدید 1534

باغچلی: اردوغان را به سرکشان ترجیح می‌دهم

رهبر حزب جنبش ملی گرای ترکیه با اشاره به رفراندوم پیشرو درباره اصلاحات قانون اساسی ترکیه اعلام کرد: من اردوغان را به کمپین سرکشان ومخالفان ترجیح می‌دهم.
کد خبر: ۶۶۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰ 08 February 2017

رهبر حزب جنبش ملی گرای ترکیه با اشاره به رفراندوم پیشرو درباره اصلاحات قانون اساسی ترکیه اعلام کرد: من اردوغان را به کمپین سرکشان ومخالفان ترجیح می‌دهم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه صباح، دولت باغچلی، رهبر جنبش ملی گرای ترکیه ادامه داد: همه باید بدانند که اگر من بخواهم میان رجب طیب اردوغان و مخالفان و سرکشان یکی را انتخاب کنم به طور حتم انتخاب من با اردوغان خواهد بود. در این باره هیچ استثنائی وجود ندارد. منظور وی از کمپین سرکشان، مخالفان اصلاحات قانون اساسی است.

براساس اعلام مقامات ترکیه حزب مردم جمهوری‌خواه در کنار پ.ک.ک و سازمان فتو وابسته به فتح الله گولن مخالفان اصلاحات قانون اساسی هستند.

دولت باغچلی اعلام کرد: ما به مردم، دولت، جمهوریت و حاکمیت دولت ترکیه در این رفراندوم آری خواهیم گفت.

همچنین کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه در اظهاراتی با اشاره به رفراندوم پیشرو درباره سیستم ریاست جمهوری گفت: رای آری در این رفراندوم به معنای بی احترامی به احزاب سیاسی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این رفراندوم مساله یک حزب نیست بلکه مساله تمام کشور است. مساله دموکراسی است و هر تصمیمی برای همه ما مشترک خواهد بود. ما می‌خواهیم در این رفراندوم مردم برای دموکراسی رای دهند. برهمین اساس مردم باید عقاید حزبی خود را کنار بگذارند و در رفراندوم شرکت کنند.

او افزود: در این رفراندوم مردم باید بین دموکراسی و حکومت تک نفره یکی را انتخاب کنند.

قلیچدار اوغلو اضافه کرد: در طول 15 سال حضور حزب عدالت و توسعه در قدرت، دولت قادر بوده است هرآنچه را می‌خواسته اجرا کند. بر همین اساس این تغییر سیستم، یک تغییر ضروری نیست. اردوغان هیچ مشکلی از مشکلات ترکیه را حل نخواهد کرد.

همچنین ادریس بالوکن، رئیس نمایندگان حزب دموکراتیک خلق در پارلمان در نشست هفتگی خود با اعضای حزبش اعلام کرد: این حق ماست که به رفراندوم پیشرو نه بگوییم. مردم ما به خوبی می‌دانند که این رای گیری به چه معناست. هیچ کس نباید نگران باشد. هر رای مثبت به این رفراندوم به معنای رای به اتخاذ تدابیری مانند حکومت نظامی، تخریب و بازرسی در شهرها است.

بالوکن در اولین سخنرانی خود پس از آزادی از زندان اعلام کرد: در حال حاضر 12 نماینده پارلمان حزب دموکراتیک خلق از جمله صلاح‌الدین دمیرتاش و فیگن یوکسکداغ، رهبران مشترک این حزب در زندان به سر می‌برند.

وی در ادامه خواستار آزادی این زندانیان شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل