بازدید 2234

دانش هسته ای نباید خود را محدود به روسیه کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه سازمان انرژی اتمی و دستگاه دیپلماسی برای توسعه دانش هسته ای فعال تر عمل کنند، عنوان کرد: برای توسعه دانش هسته ای نباید خود را محدود به روسیه کنیم.
کد خبر: ۶۶۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 08 February 2017
کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص همکاری های هسته ای در حوزه دانش فنی اظهار داشت: طبق توافق هسته ای و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، ایران مجوز همکاری هسته ای در بخش های مختلف از جمله توسعه دانش هسته ای و تکنولوژی را دارد و باید از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنیم.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: بر همین اساس انتظار می رود سازمان انرژی اتمی کشور بتواند از ظرفیت پیش آمده بهترین استفاده را داشته باشد و در ضمن باید دقت شود برای توسعه دانش هسته ای نباید خود را تنها به یک کشور محدود کنیم.

وی گفت: ایران می تواند به غیر از روسیه با کشورهای دیگر که در زمینه هسته ای فعالیت دارند همکاری کنند، البته قبول داریم که کشورهای محدودی در این زمینه فعالیت می کنند اما می توان با همه آنها در ارتباط بود، چین و فرانسه می توانند طرف همکاری مناسبی برای ایران باشند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه سازمان انرژی اتمی باید از همه ظرفیت و توان خود برای گسترش همکاری هسته ای بهره بگیرد، بیان کرد: استفاده صلح آمیز هسته ای در نهایت به نفع همه بشریت خواهد بود، ایران از توان کافی و نیروهای متخصص برخوردار است و تنها باید حوزه ارتباط و فعالیت هسته ای را گسترش داد.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: لازمه گسترش روابط هسته ای بین ایران و کشورهایدیگر  افزایش تلاش سازمان انرژی اتمی و فعال تر شدن روابط دیپلماسی است.

وی با اشاره به خرید 149 تن کیک زرد اظهار داشت: ایران نباید خود را گرفتار تبلیغات منفی رسانه های غربی کند، همه دنیا علیه ایران بسیج بودند و اکنون فضا برای صادر کردن اورانیون غنی شده و خرید کیک زرد فراهم است با این حساب نباید خود را محدود کنیم و اجازه دهیم تبلیغات منفی اثر گذار شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین در شرایط جدید باید سعی کرد جو ضد ایرانی گذشته را اصلاح کرد و در تمام ابعاد دانش هسته ای کشور را افزایش دهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار