بازدید 2238

ایران به همه تعهدات خود در توافق هسته ای پایبند بوده است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان در دیدار با رئیس کمیسیون انتخابات و آئین نامه پارلمان فدرال آلمان گفت: ایران به همه تعهدات خود در توافق هسته ای پایبند بوده است و در مقابل نیز انتظار می رود همه طرف های این موافقتنامه، با متعهد بودن به آن به تعهدات خود عمل کنند.
کد خبر: ۶۶۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 08 February 2017
یوهان واده فول رئیس کمیسیون انتخابات و آئین نامه پارلمان فدرال آلمان ظهر امروز (سه شنبه، 19 بهمن ماه) با حسین امیری خامکانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان دیدار وگفت وگو کرد.

امیری خامکانی در ابتدای این دیدار با اشاره به ضرورت توسعه گفت وگوهای پارلمانی میان نمایندگان ایران و آلمان گفت: ارتباط نمایندگان پارلمان های دو کشور به ویژه گروه های دوستی پارلمانی ایران و آلمان به تسهیل و تسریع همکاری های دو کشور کمک شایانی می کند.

وی افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان در مجلس شورای اسلامی آمادگی ارتقاء سطح گفت وگوهای خود با همتایان خود در مجلس آلمان را دارد و از توسعه همکاری های فیمابین استقبال می کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان در ادامه این دیدار با اشاره به زمینه های مستعد برای توسعه همکاری های ایران و آلمان گفت: ایران و آلمان ظرفیت های فراوانی برای توسعه همکاری های خود در زمینه تولید انرژی های پاک و نوین، آموزش عالی، تبادل استاد و دانشجو و همکاری های صنعتی و فناوری محور دارند و مجلس شورای اسلامی نیز از همکاری های فیمابین در این زمینه ها استقبال و پشتیبانی می کند.

وی افزود: ایران و آلمان می توانند براساس احترام متقابل و در چارچوب منافع مشترک همکاری های گسترده و فراوانی داشته باشند.

امیری خامکانی در پایان این دیدار با اشاره به توافق هسته ای کشورمان با 1+5 گفت: ایران به همه تعهدات خود در این توافق پایبند بوده است و در مقابل نیز انتظار می رود همه طرف های این موافقتنامه، با متعهد بودن به آن به تعهدات خود عمل کنند.

یوهان واده فول رئیس کمیسیون انتخابات و آئین نامه پارلمان فدرال آلمان نیز در این دیدار با اشاره به استقبال پارلمان آلمان از توسعه روابط دوستانه خود با مجلس شورای اسلامی گفت: خیلی مهم است که گفت وگوهای میان نمایندگان دو کشور برای رسیدن به تفاهم متقابل بیشتر شود و پیش زمینه این امر نیز تاکید بر مشترکات تاریخی دو کشور و افزایش اعتماد به یکدیگر است.

وی با اشاره به توانایی های آلمان در زمینه انرژی های پاک و آموزش های علمی و آکادمیک گفت: ایران کشوری غنی از لحاظ منابع انرژی و دارای فرهنگی طولانی و قابل توجه است و آلمان از گسترش همکاری های خود با ایران در این زمینه ها استقبال می کند.

وی در پایان با اشاره به توافق هسته ای کشورمان گفت: آلمان و سایر کشورهای اروپایی به تعهدات خود در برجام پایبند خواهند بود و این از اصول قطعی و مورد قبول کشور ما است.

لازم به ذکر است فاطمه سعیدی نماینده تهران و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان نیز در این دیدار حضور داشت که جداگانه با نماینده پارلمان آلمان در خصوص راهکارهای توسعه همکاری های فیمابین به ویژه در بخش آموزش عالی گفت وگو و رایزنی کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار