بازدید 2095

سناریوهای متنوع ایران در تقابل با جنون ترامپ

کد خبر: ۶۶۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹ 08 February 2017
دونالد ترامپ با رفتارهای جنون انگیز جمهوری اسلامی و تفاهم برجام را به چالش می کشد.نوع واکنش تهران به اقدامات ترامپ موضوعی است که اگرچه با تاکید بر حفظ اقتدار ایران مواجه شده است اما در نحوه برخورد مواضع مختلفی مطرح شده است.

نمایندگان ملت در بحث و بررسی نوع واکنش تهران به جنگ طلبی های جدید کاخ سفید از «لزوم پرهیز از تصمیمات مقطعی در برخورد با ترامپ» صحبت کردند و خواهان «تدوین سناریوهای مختلف برای برخورد با آمریکا» شدند.آنها به ترامپ هشدار دادند که آمریکا با «واکنش سخت ایران در مقابل ادامه جنون ترامپ» مواجه خواهد شد.

لزوم پرهیز از تصمیمات مقطعی در برخورد با ترامپ

علیرضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: رفتارهای حکومت ایالات متحده ظرف چند هفته اخیر با روی کار آمدن دونالد ترامپ به شدت متزلزل شده است.

نماینده مردم تهران ، ری ، شمیرانات ،اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم ثبات رفتاری رئیس جمهوری جدید آمریکا منجر به شکل گیری اعتراضات گسترده ای در ایالات متحده و حتی کشورهای غربی شده است.

وی در ادامه افزود: ترامپ به هیچ عنوان چهره محبوبی در افکار عمومی کشورهای مختلف جهان نیست و همین مسئله مشروعیت رفتاری رئیس جمهوری آمریکا را به شدت تحت الشعاع قرار داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ترامپ با ایجاد تنش های جدید درحال ارزیابی آستانه تحمل ایران و تحریک تهران برای واکنش احساسی است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی نباید واکنش های مقطعی به رفتار ترامپ نشان دهد بلکه با هوشیاری باید واکنش های راهبردی در تقابل جدید با آمریکا اتخاذ شود.

رحیمی با پیش بینی این که تصمیمات جنجالی ترامپ ظرف 3ماه آینده افزایش پیدا می کند ، گفت: رفتارهای خصمانه ترامپ محدود به ایران نخواهد ماند و کشورهای مختلف جهان به ویژه شرکای غربی ایالات متحده نیز مورد تهدید قرار خواهند گرفت.

خنثی سازی توطئه های ترامپ با عقلانیت ایران

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت ضمن قبیح رویکرد ترامپ گفت: جامعه جهانی به ویژه مردم ایران نباید تبعات سیستم انتخاباتی الکترال و روی کار آمدن دونالدترامپ را بپردازند.

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرف چهاردهه اخیر جمهوری اسلامی با رفتارهای خصمانه ای از سوی ایالات متحده مواجه شده است اما با دیپلماسی هوشمندانه و اقتدار ملی توانسته در مقابل تهدیدات ایستادگی کند.

وی در ادامه افزود: امروز صبر ، آرامش و عقلانیت باید در دستورکار دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی در مواجهه با رفتارهای جنون انگیز ترامپ باشد.

رحیمی جهان آبادی با پیش کشیدن ضعف سابقه سیاسی ترامپ گفت: رئیس جمهوری آمریکا به عنوان قدرتمندترین فرد ایالات متحده جامعه جهانی را مورد تهدید قرار داده و امروز واشنگتن در نزد افکار عمومی جامعه جهانی به شدت منزوی شده است.

وی تاکید کرد: دیپلماسی اقتدارآمیز جمهوری اسلامی نباید اجازه ورود ایران به عرصه چالشی و احساسی را بدهد.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون حقوق و قضایی مجلس گفت: واکنش های احساسی به رفتارهای ترامپ مساله ای است که می تواند منافع ایران را مورد تهدید قرار می دهد.

وی در انتها گفت: نکته ای که تهران در واکنش به اقدامات ترامپ باید مدنظر قرار دهد این است که رفتار ترامپ بیش از ایران ، منافع آمریکا را در معرض خطر قرار می دهد و همین مساله در بلند مدت برای کاخ سفید گران تمام می شود.

تدوین سناریوهای مختلف تهران در تقابل با جنون ترامپ

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت ضمن تقبیح مجموعه اقدامات ترامپ علیه شهروندان ایرانی و تلاش رئیس جمهوری آمریکا برای نقض تفاهم برجام گفت: ایران باید آمادگی بدترین شرایط در رویارویی با رفتارهای جنون آمیز ترامپ را داشته باشد.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهوری ایالات متحده با تشدید رویکردهای جنگ طلبانه مثلث آمریکا ، بریتانیا و رژیم صهیونیستی به دنبال رویارویی مستقیم با محور مقاومت است.

وی در ادامه افزود: جریان مقاومت در سوریه توسط تروریست های تکفیری مورد حمایت مثلث صهیونیستی با حضور مزدوران منطقه ای مورد تهاجم قرار گرفت اما آنها پس از پنج سال به نتیجه ای نرسیده اند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: همه ارکان نظام جمهوری اسلامی باید سناریوهای مختلفی را برای مواجهه با رفتارهای جنون انگیز ترامپ که احتمالا در آینده تشدید می شود ، تدوین کنند.

وی تاکید کرد: آمریکا،بریتانیا و رژیم صهیونیستی با حضور برخی دیکتاتورهای عرب در حال صف آرایی برای آغاز رفتارهای خشونت آمیز علیه ملت ایران هستند.

دهقانی فیروزآبادی گفت: مردم ایران اسلامی که در سال های هشت سال جنگ تحمیلی و سال های تحریم های خصمانه در مقابل نظام سلطه ایستادگی کرده بودند باید آماده برخورد با اقدامات مثلث آمریکا ، بریتانیا و رژیم صهیونیستی  شوند.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی هرگز آغازگر تنش در معادلات جهانی نبوده است ،گفت: ایران به عنوان لنگرگاه ثبات و آرامش تلاش می کند امنیت را در خاورمیانه برقرار کند.

این نماینده مجلس دهم ضمن اشاره به تنش های پیش آمده بین کاخ سفید و جامعه جهانی تحت سیاست های ترامپ گفت: ایالات متحده هرگز در این سطح منزوی نشده بود و تهران در سناریوهای تدوین شده خود قطعا به این نکته توجه خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: چین و روسیه به عنوان رفقای سال های تحریم با همراهی اتحادیه اروپا و کشورهای خاوردور یا حتی آمریکای لاتین به عنوان شرکای اقتصادی ، سیاسی و حتی امنیتی ایران لحاظ خواهند شد.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: بزرگ ترین ضعف ترامپ مخالفت با چندجانبه گرایی است اما ایران که در مذاکرات هسته ای ازهمین راه توانست معضل ساختگی هسته ای را حل کند در تقابل با رفتارهای جنون انگیر رئیس جمهوری جدید آمریکا نیز نهایت بهره را کسب خواهد کرد.

واکنش سخت  ایران به ادامه جنون ترامپ

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: این که گفته می شود میان آمریکا و اتحادیه اروپایی با روی کار آمدن دونالد ترامپ شکاف ایجاد شده ، صحیح نیست.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و اتحادیه اروپایی براساس نقشه قدیمی پلیس خوب و پلیس بد تلاش می کنند منافع خود را از ایران مطالبه کنند و ما این مساله را از نزدیک در جریان مذاکرات اتمی با بازی فرانسوی ها لمس کردیم.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی مقتدرانه راه خود را ادامه می دهد البته این رویکرد به منزله درگیری و تنش با کشورهای دیگر نیست اما نمی توانیم اجازه دهیم که سرنوشت ایران همانند دوران قاجار و پهلوی توسط نظام سلطه تدوین شود.

سلیمی گفت: دشمنان ایران از حفظ استقلال و آزادی جمهوری اسلامی توسط مردم ایران به شدت خشمگین هستند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: ترامپ حقیقت ذاتی ایالات متحده را در روزهای سیاه اقتصاد آمریکا بیان می کند.

این نماینده مجلس دهم گفت: واشنگتن می داند که بدهی های چند تریلیون دلاری آمریکا و شکاف های ایجاد شده در جامعه آمریکا منجر به خرد شدن استخوان های حکومت ایالات متحده شده است.

وی با بیان این که آمریکا در روزهایی که اقتصاد ایالات متحده در اوج بود نتوانست خواسته های خود را با همراهی نظام سلطه به ایران تحمیل کند ،گفت: برخورد منفعلانه با رفتارهای جنون انگیز ترامپ موجر جسورتر شدن رئیس جمهوری آمریکا می شود.

سلیمی در انتها تاکید کرد: ایران هرگز جنگ طلب نبوده است اما اگر کشوری یا شخصی منافع ایران اسلامی را مورد تعرض قرار دهد با واکنش سخت ایران مواجه خواهد شد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار