بازدید 1854

ممنوعیت واردات در شرایط گرانی دردی دوا نمی کند

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس،گفت:ممنوعیت واردات برنج در شرایط گرانی این محصول دردی از مستمندان دوا نمی کند زیرا طبقه آسیب پذیرجامعه مشتری برنج ایرانی نیستند.
کد خبر: ۶۶۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 08 February 2017
احمدعلی کیخا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت ممنوعیت واردات برنج گفت: نباید ممنوعیت واردات برنج  در فصل تولید برنج ایرانی در سرتاسرکشور به طور فراگیر اعمال  شود زیرا بسیاری از مردم در استان سیستان و بلو چستان توان خرید برنج ایرانی را ندارند.

نماینده مردم  زابل،زهک و هیرمند درمجلس شورای  اسلامی تصریح کرد: در طول فصل  زراعی برنج  نمی توان برخورد یکسانی در  عرصه  تولید برنج داشت زیرا زمانی که عرضه این محصول کاهش پیدا می کند بدیهی است که نرخ این محصول استراتژیک با افزایش روبرو می شود.

وی ادامه داد:باید حمایت از تولید کننده و مصرف کننده در زمینه محصول برنج در یک راستا باشد و به طور معمول مصرف کننده برنج ایرانی طبقات پردرآمد جامعه هستند نه استان های محروم کشور و در این مناطق مردم تنها برنج های خارجی مصرف می کنند.

کیخا افزود: ممنوعیت واردات برنج در شرایط گرانی برنج دردی از مستمندان دوا نمی کند زیرا این طبقه از جامعه مشتری برنج ایرانی نیستند، اگر دولت خواهان حضور برنج ایرانی در تمام سفره  ایرانیان است باید برای تمام طبقات آسیب پذیر جامعه یارانه در نظر بگیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع  طبیعی مجلس یادآورشد : عرضه تولید برنج  کشور در طول سال یکسان نیست بدین معنا که ما در برخی از مواقع سال تولید برنج داخلی داریم البته ممنوعیت در واردات برنج  در این مواقع منطقی است اما این ممنوعیت نباید در تمام نقاط کشور اعمال شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان