بازدید 11588

توضیحی درباره فعالیت قایق‌های تندرو در خلیج فارس

کد خبر: ۶۶۵۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸ 08 February 2017
حسن بیکی با اشاره به اینکه بر روی قایق های تندروی سپاه موشک های بسیار پیشرفته ای نصب شده است بیان داشت: مجموعه هوا فضا و موشکی ما آمادگی برخورد با آمریکایی ها را دارد.

به گزارش میزان، ابوالفضل حسن بیکی با بیان اینکه موشک های بسیار پیشرفته ای که از نظر تخصصی سری هستند بر روی قایق های تندرو سپاه نصب شده است، گفت: هر دو قایق تندرو سپاه قادر هستند که یک ناو آمریکایی را غرق کنند.
 
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه ما با دو شکل می توانیم با آمریکایی ها برخورد کنیم بیان داشت : مجموعه هوافضا، موشکی و ناوهای ما قادر به رویارویی با ناوگان دریایی آمریکا هستند.
 
وی با اشاره به اینکه ممکن است ناوهای ما توانایی مقابله با ناوهای آمریکایی ها را تا حد مطلوب نداشته باشند خاطر نشان کرد: اگر در خلیج فارس بین ما و آمریکایی ها درگیری ایجاد شود نیازی به ناو نداریم، زیرا ما موشک های زیرزمینی داریم که می توانیم همه ناوهای آمریکایی در خلیج فارس را غرق کنیم.
 
حسن بیکی در ادامه موضوع قدرت دفاعی در بخش دریایی را بر اساس 3 پایه خواند و بیان داشت: پایه اول ناوهای بزرگی است که در اختیار قدرتهای بزرگ است و بعد ناوهای متوسط و بعد از آن هم نیروی دریایی در بخش قایق های تندرو است.
 
وی با تاکید بر اینکه دنیا در بخش قایق های تندرو بسیار ضعیف است اظهار داشت: جمهوری اسلامی در جنگ 8 ساله تجربیات خوبی را در عملیات دریایی کسب کرده است.
 
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه قایق های تندرو سه خاصیت دارند، اظهار داشت: خاصیت اول این است که جسته آنها به قدری کوچک است که به راحتی رصد نمی شوند.
 
وی ادامه داد: نکته دوم سرعت آن است که به گونه ای است که کسی نمی تواند آن را رهگیری کند.
 
حسن بیکی در بیان نکته سوم گفت: وقتی این قایق های تندرو کنار ناوهای بزرگ می رسند برای آنها قابل دیده شدن نیستند و به راحتی می توانند به آنها آسیب برسانند.
 
وی خاطر نشان کرد: موشک های ما علاوه بر قایق ها بر روی زیر دریایی ها هم نصب هستند.
وی با اشاره به اینکه حوزه خلیج فارس یکی از جاهایی است که اگر آمریکایی ها بخواهند از آنجا به ایران تجاوز کنند قایق های تندرو به سرعت آنها را غرق می کنند اظهار داشت: بدنه این قایق ها به گونه ای ساخته شده که رادار گریز بوده و قابل رهگیری نیستند.
 
وی تصریح کرد: این قایق ها زمانی که نزدیک ناو می روند چون حجم آنها کوچک و سرعتشان زیاد است قدرت مانورشان هم بالا است و موشک هایی که بر روی این قایق ها نصب شده به راحتی می تواند این ناوها را غرق کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر