بازدید 2878

روزانه چند نفر در حواث ناشی از کار فوت می‌کنند؟

کد خبر: ۶۶۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 08 February 2017
معاون وزیر کار با اشاره به کاهش نرخ حوادث ناشی از کار از ۵.۵ نفر به ۴.۵ نفر طی ۳ سال اخیر، از آموزش ۲ میلیون ساعت نفر برای پیش‌بینی مخاطرات در کارگاه‌های تولیدی و صنعتی خبرداد.
 
به گزارش مهر، سید حسن هفده تن درباره اینکه بعد از تجربه تلخ حادثه پلاسکو کارگاه‌های غیر ایمن شناسایی شدند یا خیر؟ گفت: وزارت کار از نظر اصول ایمنی کار به صورت مدام کارگاه‌های تولید و صنعتی را مورد بازرسی قرار می‌دهد و نظارت عالیه بر بازرسی کار این کارگاه‌ها وجود دارد.
 
وی افزود: از ابتدای دولت، مدلی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بحث ایمن سازی محیط واحدهای تولیدی و صنعتی بر مبنای پیش‌بینی و پیشگیری از حوادث ناشی از کار تهیه شد تا این حوادث کاهش یابد.
 
معاون روابط کار وزیر کار با اشاره به اینکه استراتژی ما در ایمن سازی محیط‌های کار، استفاده از ظرفیت خود کارفرمایان است گفت: در همین راستا نیروی کار تخصصی از بین خود کارفرمایان در واحدهای تولیدی به عنوان افسر ایمنی در کارگاه مستقر می‌شوند.
 
هفده‌تن گفت: این افراد در هر کارگاه مسئول پیش‌بینی مخاطرات هستند که در صورت پیش‌بینی هر گونه خطر ایمنی در کارگاه، بلافاصله موضوع را به مسئولان ذیربط خود اطلاع خواهند داد.
 
معاون وزیر کار با بیان اینکه تا کنون ۲ میلیون ساعت نفر برای پیش‌بینی مخاطرات در کارگاه‌های تولیدی و صنعتی آموزش دیده‌اند گفت: در حال حاضر ۱۱ هزار نفر از این افراد در کارگاه‌ها مستقر شدند.
 
هفده‌تن درباره آمار حوادث ناشی از کار گفت: نرخ حواث منجر به فوت در محیط کار قبل از سال ۹۲ روزانه ۵.۵ نفر بود که در حال حاضر این نرخ به ۴.۵ نفر در روز کاهش یافته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان