بازدید 4918
۱

ادامه مذاکرات ایران و عربستان در بازار نفت

کد خبر: ۶۶۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸ 08 February 2017
وزیر نفت با بیان اینکه ایران مشکلی برای ادامه گفتگو با عربستان در حوزه بازار نفت و ادامه همکاری‌ها در اوپک ندارد، گفت: این مذاکرات در چارچوب منافع ملی و مشترک ادامه می یابد.
 
به گزارش مهر، بیژن زنگنه وزیر نفت درباره برنامه ایران برای ادامه گفتگوها با عربستان سعودی در حوزه وضعیت بازار نفت و ادامه همکاری‌ها در حوزه اوپک، گفت: ایران اخیرا گفتگوهای دوجانبه‌ای با عربستان سعودی نداشته است.
 
این عضو کابینه دولت با تاکید بر اینکه اما در حاشیه نشست اوپک گفتگوها بین ایران و عربستان سعودی انجام گرفته است، تصریح کرد: مشکلی برای ادامه گفتگوها با عربستان سعودی به منظور ادامه همکاری و هماهنگی‌ها در سطح اوپک نداریم.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ایران در چارچوب منافع ملی و منافع مشترک در حوزه نفت و اوپک مذاکرات و گفتگوها با عربستان سعودی را انجام خواهد داد، خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنیم که هیچ گونه مشکلی برای انجام و ادامه گفتگوها وجود ندارد.
 
بیژن زنگنه وزیر نفت ایران روز گذشته در حاشیه دیدار و گفتگو با وزرای نفت عمان و ونزوئلا در اظهارات مشابهی از وضعیت فعلی بازار نفت و میزان پایبندی کشورهای عضو و غیر عضو اوپک بر سر کاهش تولید نفت اظهار رضایت کرده بود.
 
وی همچنین شب گذشته و در حاشیه دیدار و گفتگو با «نلسون مارتینز» وزیر نفت و «دلسی رودریگز» وزیر امورخارجه ونزوئلا با بیان اینکه در شرایط فعلی عکس‌العمل بازار نفت به کاهش تولید نفت کشورهای عضو اوپک و غیراوپک، مثبت بوده است، تاکید کرده بود: پیش بینی می‌کنیم با ادامه این روند، وضعیت عرضه و تقاضا در بازار نفت به تعادل برسد و حتی حجم ذخایر تجاری نفت کشورها هم کاهش یابد.
 
در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال در محدوده حدود ۵۵ دلار و بهای نفت وست تگزاس آمریکا در محدوده ۵۲ دلار است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
در رسانه ها بهم فش می دیم ولی پشت پرده با عربستان گفتگو می کنیم اگه قراره روابط درست بشه منافع کشور را نباید فدای افکار یک عده تندرو کرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان