بازدید 3995

رشد 18 درصدی معاملات آپشن

بررسی معاملات روز گذشته قراردادهای اختیار سکه در بورس کالای ایران نشان می‌دهد که درمجموع ۵۶۶ قرارداد آپشن منعقد شد که نسبت به روز یکشنبه رشد ۱۸ درصدی را تجربه کرد؛ چراکه در این روز حجم معاملات به ۴۷۶ قرارداد رسیده بود.
کد خبر: ۶۶۴۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷ 07 February 2017
بررسی معاملات روز گذشته قراردادهای اختیار سکه در بورس کالای ایران نشان می‌دهد که درمجموع ۵۶۶ قرارداد آپشن منعقد شد که نسبت به روز یکشنبه رشد ۱۸ درصدی را تجربه کرد؛ چراکه در این روز حجم معاملات به ۴۷۶ قرارداد رسیده بود.

به گزارش تابناک اقتصادی، دلار که در دو روز ابتدایی هفته دو افزایش متوالی را تجربه کرده و از سطح ۳ هزار و ۸۵۰ تومان عبور کرده بود، روز دوشنبه در مسیر کاهشی قرار گرفت، این در شرایطی است که برخلاف روند آرام بازار ارز، سکه به دنبال رشد بهای اونس در بازارهای جهانی روند پر هیجان تری را تجربه کرد.

به این ترتیب روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران نیز در هر ۵ سررسید روند صعودی را تجربه کرد؛ به طوری‌که براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفندماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۳۳ هزار تومان، افزایش 0.39 درصدی را تجربه کرد.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۷۸ هزار تومان رشد 0.44 درصدی را به ثبت رساند. ازسویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۳۲۲ هزار تومان به فروش رسید و با افزایش 0.66 درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریورماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۶۳ هزار تومان معامله و رشد 0.64 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۴۰۹ هزار تومان معامله شد و افزایش 0.82 درصدی را به ثبت رساند.

نگاهی به بازار نقدی

در بازار نقدی سکه بالاترین قیمت طی ۴۰ روز گذشته را به ثبت رسید؛ به طوری‌که سکه تمام بهار آزادی که روز یکشنبه با رشد ۸ هزار تومانی از مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی عبور کرده و به قیمت یک میلیون و ۲۰۱ هزار تومان رسیده بود، در سومین روز هفته با ۸ هزار تومان افزایش دیگر به قیمت یک میلیون و ۲۰۹ هزارتومان رسید. همچنین نیم سکه با ۷ هزار تومان رشد به قیمت ۶۴۱ هزار تومان و ربع سکه با ۵ هزار تومان افزایش به قیمت ۳۴۱ هزار تومان رسید.

معاملات آپشن

دیروز ۲۳۲ قرارداد اختیار خرید و ۳۳۴ قرارداد اختیار فروش سکه در سررسید اسفند امسال در بورس کالا منعقد شد. در قرارداد اختیار خرید سکه که در ۲ نماد معاملاتی فعال بود، قیمت اعمال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۱۵ قرارداد و قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵هزار تومان ۲۱۷ قرارداد به ثبت رسید.

همچنین قرارداد اختیار فروش سکه نیز در چهار نماد معاملات جریان داشت، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان ۲۱۰ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان ۱۰۰ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان ۲۰ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان ۴ قرارداد به ثبت رسید. از طرفی جمع معاملات اختیار سکه نیز طی روزهای شنبه تا دوشنبه نیز به یک هزار و ۶۳۱ قرارداد رسید.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر