بازدید 3148

چند میلیون نفر واجد رای دادن هستند؟

معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور در جلسه شورای اداری استان در بیرجند گفت: آمار واجدین شرایط رأی براساس سرشماری امسال، حدود یک میلیون و 300 هزار نفر بیشتر از انتخابات سال 94 است و آمار دقیق تر واجدین رأی در آینده اعلام می شود.
کد خبر: ۶۶۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 07 February 2017
علی اصغر احمدی با بیان اینکه تعداد شعب اخذ رأی در کشور با نظر هیئت های اجرایی اعلام می شود افزود: براساس نرم گذشته، پیش بینی می شود 53 تا 55 هزار شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری و 65 هزار شعبه اخذ رأی برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در نظر گرفته شود.

وی گفت: علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی نیز در سه استان و 4 حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: وزارت کشور و استانداری ها برای فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات، شامل طراحی و چاپ تعرفه ها تا مهر انتخابات و صندوق های مورد نیاز با هیئت نظارت شورای نگهبان و هیئت نظارت منتخب مجلس شورای اسلامی تعامل کردند.

وی از تشکیل ستاد انتخابات در 31 استان کشور خبر داد و گفت: فرمانداران و بخشداران نیز براساس جدول زمان بندی در دوره های آموزشی، آموزش های لازم را فرا گرفتند.

احمدی زمان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری را 22 فروردین 96 و انتخابات میان دوره مجلس شورای اسلامی را  8 اسفند اعلام کرد و افزود: زمان ثبت نام برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در قانون 30 اسفند است اما در صورت تأیید طرح مطرح شده در مجلس زمان ثبت نام ممکن است به 23 اسفند موکول شود.

وی گفت: ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور، انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در فرمانداری های مرکز حوزه انتخابیه و ستاد وزارت کشور، ثبت نام شوراهای شهر در فرمانداریها و شوراهای روستا در بخشداری ها انجام می شود.

معاون وزیر کشور همچنین با اشاره به دیدارش با فرمانداران، احزاب و فعالان سیاسی خراسان جنوبی، اظهار امیدواری کرد: در انتخابات پیش رو احزاب با رعایت اخلاق زمینه شور  و نشاط انتخاباتی در جامعه را فراهم کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار