بازدید 3354

قیمت طلا 6 دلار کاهش یافت

قیمت طلا به علت تقویت ارزش دلار و برداشت سود از سوی سرمایه‌گذاران 6.17 دلار کاهش یافت و این فلز گران‌بها 1229.36 دلار در هر اونس فروخته شد.
کد خبر: ۶۶۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ 07 February 2017
قیمت طلا به علت تقویت ارزش دلار و برداشت سود از سوی سرمایه‌گذاران 6.17 دلار کاهش یافت و این فلز گران‌بها 1229.36 دلار در هر اونس فروخته شد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه به علت تقویت ارزش دلار و برداشت و شناسایی سود از سوی سرمایه‌گذاران کاهش یافت.

قیمت طلا روز گذشته در میان شدت گرفتن بی ثباتی های ژئوپلتیکی به بالاترین رقم در نزدیک به 3 ماه گذشته رسیده بود و همین امر سبب شد تا سرمایه‌گذاران برای سود بردن به فروش بپردازند.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 6.17 دلار کاهش 1229.36 دلار فروخته شد.

به گفته تحلیلگران، «بازیگران بازار هنوز به دنبال سرمایه‌گذاری بلندمدت هستند. با این حال، ممکن است شاهد برداشت سود باشیم.»

بی‌ثباتی سیاسی در آمریکا با سیاست‌های دونالد ترامپ شدت گرفته است که قانون موقتی ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور مسلمان به آمریکا، بحث‌برانگیزترین آنها است.

پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا، روز دوشنبه گفت در صورت ادامه رشد فرصت‌های شغلی و دستمزدها، وی با افزایش دوباره نرخ بهره در نشست ماه مارس بانک مرکزی این کشور موافقت خواهد کرد.

نرخ بهره بانکی آمریکا برای دومین بار از زمان بحران مالی در ماه دسامبر افزایش یافت و بیشتر سیاست‌گذاران با سومین افزایش نرخ بهره در سال جاری موافق هستند.

مارک تو، رئیس تحقیقات گروه مالی وینگ فانگ، گفت: «چشم‌انداز افزایش نرخ بهره در آمریکا بیش از انتظار مردم محتمل است و یک افزایش در ماه مارس صورت خواهد گرفت.»

وانگ تو، تحلیلگر فنی رویترز گفت قیمت طلا ممکن است به افزایش ادامه دهد و سطح مقاومت تا 1249 دلار بماند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل