بازدید 2584
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

قوانین زائد محیط کسب و کار حذف شود

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه باید قوانین زائد محیط کسب و کار حذف شود، گفت: در تمام امور جامعه بدون توجه به اینکه آیا جلب رضایت توده به مصلحت است یا خیر، به دنبال جلب رضایت توده‌ هستیم.
کد خبر: ۶۶۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 07 February 2017
رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه باید قوانین زائد محیط کسب و کار حذف شود، گفت: در تمام امور جامعه بدون توجه به اینکه آیا جلب رضایت توده به مصلحت است یا خیر، به دنبال جلب رضایت توده‌ هستیم.

به گزارش فارس، غلامحسن شافعی امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت دهه فجر با بیان اینکه ما نیازمند دید نقادانه و نظرات مشورتی اصحاب رسانه هستیم، گفت: در نزد برنامه‌ریزان و تصمیم‌سازان اقتصادی کشور جای ابزار و اهداف عوض شده است. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: تأمین اجتماعی، گمرک، مالیات و قانون تجارت همه ابزارهایی برای رسیدن به هدفمان یعنی «توسعه اقتصادی» است، در حالی که هدف اصلی یعنی توسعه را رها کردیم و همه توجه‌مان به ابزارها معطوف شده است. 

وی بیان داشت: ما در تمام ابعاد جامعه یعنی بخش خصوصی، دولتی و قانونگذار دنبال جلب رضایت توده هستیم، بدون توجه به اینکه آیا جلب رضایت توده به مصلحت کشور است یا نیست. 

شافعی با اشاره به انجام مطالعاتی در رابطه با شیوه حذف قوانین زائد افزود: با توجه به تورم قوانین، پیشنهاد اتاق بازرگانی ایران این است که براساس مطالعات، با تدوین یک قانون جدید تمام قوانین مغایر با هم را لغو کنیم. 

وی بیان داشت: کشور کره هم از جمله کشورهایی بوده است که با کمک مجلس اقدام به حذف قوانین مغایر با هم کرده و موفقیت‌های خود در رشد اقتصادی را از این راه به دست آورده است. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تشکیل دبیرخانه سه اتاق بازرگانی ایران، اصناف و تعاون گفت: ما دنبال این هستیم که در کنار این سه اتاق (بازرگانی، اصناف و تعاون) تشکل‌های غیروابسته به اتاق را هم به این دبیرخانه اضافه کنیم تا دامنه هم‌صدایی بخش خصوصی گسترده‌تر شود، چرا که در حال حاضر این تشکل‌ها با ما هم صدا نیستند و باعث می‌شود که حاکمیت دچار ابهام شود. 

وی با بیان اینکه کشور دارای اقلیم های متفاوت است، پیشنهاد کرد، کشور باید به 7 منطقه تقسیم شود که البته وزارت کشور هم این کار را انجام داده است، گفت: توسعه منطقه‌ای می‌تواند اثرات مطلوبی داشته باشد و ما معتقدیم که در کشوری با چنین وسعت، نمی‌توان برای هر منطقه یک نسخه واحد نوشت. 

شافعی اظهار داشت: باید برنامه‌ها منطقه‌ای نوشته شود و سپس این برنامه‌ها با برنامه‌های ملی پیوند بخورد و علاوه بر آن باید دیوار تمرکزگرایی در کشور هم باید از بین برود. 

وی افزود: استانداران با اختیارات فعلی، نمی‌توانند کار توسعه منطقه‌ای را هم انجام دهند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل