بازدید 4973

احمدی نژاد از چه کسی حمایت می کند؟

با توجه نهی صریح رهبرمعظم انقلاب برای عدم ورود احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری، یکی از سوالات جالب توجه برای فعالین سیاسی پاسخ به این سوال است که وی در انتخابات ریاست جمهوری آتی از چه کسی حمایت خواهد کرد؟
کد خبر: ۶۶۴۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸ 07 February 2017
  به گزارش جهان نيوز، پیش از این اخباری مبنی بر اعلام کاندیداتوری برخی از نزدیکان وی برای انتخابات ریاست جمهوری شده بود و حتی برخی ناظرین سیاسی در آنزمان معتقد بودند احمدی نژاد نهایتا یکی از نزدیکان خود را برای کاندیدای ریاست جمهوری شدن ترغیب خواهد کرد.

در همین راستا نیز از گزینه های همچون غلامحسین الهام و علی نیکزاد و حتی برخی مواقع ثمره هاشمی نیز به عنوان گزینه های جایگزین برای احمدی نژاد نام برده میشد.

این در حالیست که اما در چند هفته گذشته فعالیت های سیاسی این چهره های نزدیک به احمدی نژاد نیز تحرک انتخاباتی خاصی را نشان نمی دهد.

در همین حال، گرچه همچنان برخی از نزدیکان رئیس جمهور سابق کشورمان رایزنی های پراکنده ای را با برخی افراد برای اعلام کاندیداتوری دارند ولی رصد فعالیت های سیاسی محمود احمدی نژاد نشان داده که وی ابراز تمایلی برای حمایت از کاندیدای خاص و مشخصی را تاکنون نشان نداده است.

گرچه وفات آیت الله هاشمی، تاثیر میزان ورود احمدی نژاد را برای انتخابات آتی ریاست جمهوری تحت تاثیر قرار داده ولی بسیاری از فعالین سیاسی همچنان ایجاد دو قطبی های کاذب را برای انتخابات و آینده کشور را مضر می دانند.

اتاق فکر دولت تدبیر و امید طی چند سال اخیر استراتژی های اصلی تبلیغاتی خود را نقد دولت گذشته و به خصوص پر رنگ کردن نقاط ضعف سیاست ورزیهای شخصی محمود احمدی نژاد -با هدف متفرق و پراکنده کردن سبد رای اصولگرایان- از یک سو و همچنین مصادره رای برخی پایگاه های اجتماعی اصلاح طلبان را از سوی دیگر قرار داده است.

در هر صورت دولت تلاش کرد با جذب آرای منفی دولت احمدی نژاد که مستقیما هم از سبد اصولگرایان و هم از سبد اصلاح طلبان برداشته میشد  را به عنوان پیشران خود برای کسب سرمایه اجتماعی مورد استفاده قرار بدهد.

لازم به ذکر است که ناکارآمدی دولت تدبیر و امید در حوزه معیشت و اقتصاد مردمی و کم اثر شدن روز به روز برجام در افکار عمومی و همچنین کاهش قابل توجه سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان به علت گره خوردن با عملکرد اعتدالیون سبب شده که بسیاری از از معادلات شکل گرفته در ایام تبلیغاتی و انتخاباتی سال 92 ریاست جمهوری بهم ریخته شود و سال 96 دولت برای تکرار مجدد خود در مخمصه معادلات جدید شکل گرفته در افکار عمومی گرفتار آمده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان