بازدید 1669

واکنش اردن به تصویب قانون شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی

دولت اردن اقدام کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در تصویب قانونی برای مشروعیت‌بخشی به هزاران واحد مسکونی صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را محکوم کرد.
کد خبر: ۶۶۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 07 February 2017
دولت اردن اقدام کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در تصویب قانونی برای مشروعیت‌بخشی به هزاران واحد مسکونی صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را محکوم کرد.

به گزارش فارس، «محمد المؤمنی» وزیر مشاور در امور رسانه‌ای و سخنگوی رسمی دولت اردن ضمن محکوم کردن تصویب قانون شهرک‌سازی در پارلمان رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که این اقدام تحریک‌آمیز تمامی امیدها به راه‌حل دو دولت و برقراری صلح را نابود می‌کند.

خبرگزاری رسمی اردن (پترا) به نقل از المومنی گزارش داد که اقدام تحریک‌آمیز اسرائیل نه تنها تمامی امیدها به راه‌حل دو دولت را نابود می‌کند بلکه احساسات مسلمانان را جریحه‌دار کرده و منطقه را به سمت خشونت و افراطی‌گری سوق می‌دهد.

وی افزود که شهرک‌سازی از یک ذهنیتی نشأت‌می‌گیرد که با صلح منافات داشته و اعتقادی به آن ندارد.

المومنی تصریح کرد که اقدام اسرائیل برای مصادره اراضی فلسطینی بر خلاف قانون بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان‌ ملل است و اسرائیل چون یک رژیم اشغالگر است بایستی وضعیت کنونی را حفظ کرده و اجازه احداث واحد‌های صهیونیست‌نشین و تصرف بیشتر اراضی فلسطینی را ندهد.

پارلمان رژیم صهیونیستی «کنست» دیشب لایحه جنجالی را که ساخت هزاران واحد مسکونی در کرانه باختری را مجاز اعلام می‌کند، به تصویب رساند.

این لایحه جنجالی نه تنها شهرکسازی‌های این رژیم در آینده، بلکه شهرکسازی‌های پیش از این تاریخ را نیز مجاز می‌داند.

رویترز در این رابطه اعلام کرد، بر اساس این لایحه، کنست مدعی شده که ساخت 4 هزار واحد مسکونی در اراضی اشغالی متعلق به فلسطینی‌ها کاملا قانونی و مجاز است.

این لایحه با آراء 60 نماینده موافق در مقابل 52 مخالف به تصویب رسیده است.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار