بازدید 4611
۱

یک میلیون نفر بیمه ازدواج می شوند

کد خبر: ۶۶۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷ 07 February 2017
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از بیمه ازدواج یک میلیون نفر تا سال 96 خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما محمدرضا رستمی در مراسم اعطای مجوز مراکز مشاوره ازدواج و خانواده که صبح امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: ساماندهی مراکز مشاوره ازدواج و خانواده از جمله وظایف این معاونت است.
 
وی افزود: تاکنون 2200 متقاضی برای کسب مجوز مرکز مشاوره در سامانه وزارت ورزش و جوانان نام نویسی کرده اند.
 
رستمی اضافه کرد: این تقاضاها پس از طی مراحل قانونی و تخصصی و علمی در صورت دارا بودن شرایط لازم به کسب مجوز می انجامد.
 
وی یادآور شد: اعطای مجوز به مراکز مشاوره ازدواج و خانواده بر اساس تفاهم نامه ای مشترک با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ارائه می شود.
 
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت : ساماندهی مشاوره های پیش از ازدواج ، حین ازدواج و بعد از ازدواج نیز در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی افزود: یک دوره آموزش مشاوره 16 ساعته پیش از ازدواج تدوین شده است و تاکنون 2000 مربی برای آموزش این دوره در سراسر کشور آموزش دیده اند.
 
رستمی اضافه کرد: ارائه وام های ازدواج و افزایش سقف آن از 3 میلیون به 10 میلیون تومان نیز در این دولت صورت گرفته است و تا پایان سال یک میلیون و 100 هزار زوج جوان وام 10 میلیون تومانی دریافت خواهند کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به تشکیل مجمع خیرین ازدواج در استان های کشور اشاره کرد و گفت : در برخی استان ها این مجمع تشکیل شده است و تا پایان دولت یازدهم همه استان ها مجمع خیرین ازدواج خواهند داشت.
 
رستمی با بیان اینکه فعالیت مجمع خیرین ازدواج در 8 محور مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تعریف شده است گفت: پس از تشکیل مجمع خیرین در تمام استان ها مجمع ملی خیرین تشکیل خواهد شد.
 
وی در ادامه گفت: در جشنواره ازدواج نیز از فعالان برتر این حوزه در بخش های فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی در هر سال تقدیر خواهد شد.
 
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: اکنون در 16 استان هیچ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده ای وجود ندارد که اولویت تشکیل مراکز مشاوره در این استانهاست و تا پایان دولت یازدهم تمام استانها مراکز مشاوره ازدواج و خانواده خواهند داشت.
 
وی در پایان گفت: اولویت حمایتی برای تشکیل مراکز ازدواج و خانواده و همچنین حمایت از طرح های این مراکز مشاوره در استان هایی است که آمار طلاق بالایی دارند و هدف؛ کاهش آمار طلاق در این استان هاست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
ای کاش بیمه شامل مهریه هم میشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار