بازدید 1470
رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها:

ورود دستگاه‌های نظارتی در زمینه شفافیت مالی هزینه‌های انتخاباتی

محمودی شاه نشین از ورود دستگاه‌های نظارتی در زمینه شفافیت مالی هزینه‌های انتخاباتی خبرداد.
کد خبر: ۶۶۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲ 07 February 2017
به گزارش خانه ملت محمد محمودی شاه نشین ، در خصوص موضوع شفافیت مالی هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها، اظهار داشت:احتمالا لایحه جامع انتخابات و موضوع شفافیت مالی به انتخابات سال آینده نرسد ولی این موضوع در سیاست های کلی انتخابات که از سوی رهبری معظم انقلاب ابلاغ شده، مورد تاکید قرار گرفته و مجلس نیز به دنبال این موضوع است.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تهیه قانونی در زمینه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها به مطالعات کافی نیاز دارد، بیان کرد: مجلس نتوانست این موضوع را در قالب طرح به تصویب برساند ولی امیدواریم که دولت موضوع شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی را در لایحه جامع انتخاباتی خود به درستی بگنجاند.

دستگاه‌های نظارتی باید در زمینه شفافیت مالی هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها ورود پیدا کنند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها می‌بایستی در راستای سیاست های کلی انتخابات در دستور کار لایحه دولت قرار بگیرد تا ساز و کار مناسبی برای این موضوع پیش بینی شود.

محمودی شاه نشین در خصوص اینکه وزارت کشور معقتد است حدود و ثغور شفافیت مالی باید توسط قانون تعریف شود، متذکر شد: با توجه به اینکه لایحه نرسیده است، دستگاه‌های نظارتی باید در زمینه شفافیت مالی هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها ورود پیدا کنند.

آئین نامه مدونی برای شفافیت مالی هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها تهیه نشده است

وی با بیان اینکه آئین نامه مدونی برای شفافیت مالی هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها تهیه نشده است، افزود: به منظور پیشگیری از بروز مشکلاتی در این زمینه، افرادی که خارج از عرف هزینه می‌کنند، رصد می‌شوند.

اصلاح قانون انتخابات شوراها در خصوص خرید و فروش آراء

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افرادی که به دنبال خرید رای هستند تحت نظر قرار دارند، گفت: در اصلاح قانون انتخابات شوراها مقرر شد؛ آراء کاندیداهایی که رای خریداری کرده‌اند، ابطال شود، در قانون قبلی اگر کاندیدایی رای خریداری می‌کرد، کل آراء آن صندوق ابطال می‌شد ولی با قانون جدید فقط آراء متخلفین ابطال می‌شود.

آراء کاندیدایی که مبادرت به خرید رای کرده ابطال می‌شود، نه کل صندوق

محمودی شاه نشین اظهار داشت: اگر برای هیئت‌های اجرائی و نظارتی حاضر بر سر صندوق‌ها محرز شود که خرید و فروش رای انجام شده، آرا فرد متخلف ابطال می‌شود.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه شنیده می‌شود در برخی از شهرستان‌ها شروع به "شام دادن" می‌کنند، گفت: برگزاری برخی ازهمایش‌ها و نشست‌‌ها تبلیغات زودتر از موعد تلقی می‌شود، بعضا دیده شده است که افراد بصورت سریالی به هیئات و مساجد کمک مالی می‌کنند، نفس این موضوع مشکلی ندارد ولی اگر با نیت تبلیغات انتخاباتی چنین اقداماتی انجام شود، صحیح نیست.

وی افزود: به تمام هیئت‌های استانی نظارت بر انتخابات شوراها تاکید کرده‌ایم که این موضوعات رصد شود تا کسانی که با زر و تزویر وارد انتخابات می‌شوند، تایید صلاحیت نشوند./
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل