بازدید 5901

راز بسته شدن شبکه تلویزیونی شاهزاده سعودی

کد خبر: ۶۶۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 07 February 2017
ولید بن طلال، مالک شبکه "العرب" این شبکه را به طور کامل تعطیل و تمامی کارمندانش را اخراج کرد.

به گزارش ایسنا برخی منابع از اختلافات شدید میان محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان و پسرعمویش ولید بن طلال خبر می‌دهند و این اختلافات را یکی از دلایل تعطیلی شبکه العرب می‌دانند.
 
برخی منابع نیز اعلام کردند تعطیلی شبکه العرب برای ممانعت از هرگونه برخورد احتمالی که می‌توانست بر فعالیت شرکت‌های ولید بن طلال در عربستان تأثیر بگذارد، اتخاذ شده است. هرچند هنوز به طور رسمی صحبت این اخبار تأیید نشده است.
 
دولت عربستان پیشتر بر بحرین برای ممانعت از پخش شبکه العرب فشار آورده بود. مقر نخست این شبکه در بحرین بود. شبکه العرب در سال ۲۰۱۵ نیز بحرین مسئولان شبکه العرب را به تخطی از قوانین مربوط به تحریر و مطبوعات در این کشور متهم و پخش آن را متوقف کرد.
 
در آن زمان اعلام شد که توقف پخش این شبکه به دلایل فنی و اداری صورت گرفته اما بعدا مشخص شد که عربستان بر منامه برای توقف پخش این شبکه فشار آورده است.

هنوز مشخص نیست که آیا عربستان بر دوحه فشار آورده تا مثل بحرین مانع پخش شبکه العرب شود یا خیر. ولید بن طلال مالک شبکه تلویزیونی روتانا که مقر آن در بیروت است، نیز می‌باشد و یکی از میلیاردرهای جهان است که برخی ثروتش را ۲۵ میلیارد دلار برآورده کرده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر