بازدید 2010

دستگاه دیپلماسی از اعتراضات نسبت به ترامپ استفاده کند

کد خبر: ۶۶۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶ 07 February 2017
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی باید از فرصت اعتراضات جهانی و حتی داخلی آمریکا نسبت به ترامپ به بهترین شکل استفاده کند گفت: باید با کار کارشناسی مواضعی راهبردی در برابر تصمیمات ترامپ اتخاذ کرد.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از زمان روی کار آمدن ترامپ تاکنون دنیا شاهد عدم ثبات در مواضع و تصمیمات بدون پشتوانه خرد جمعی بوده که همین نداشتن اتاق فکر باعث اتخاذ تصمیماتی بر خلاف اصول حاکم بر روابط بین الملل و حتی متناقض با امنیت منافع ملی آمریکا شده است.

وی اعتراضات ناشی از تصمیمات ترامپ را به دلیل عدم ثبات در تصمیم گیری و مواضع متضاد با منافع ملی آمریکا دانست و گفت: ترامپ با تصمیماتی همچون کشیدن دیوار در مرز مکزیک و صادر نشدن روادید برای اتباع هفت کشور خاورمیانه و مسلمان موجی از نفرت و اعتراض را در دنیا و حتی داخل آمریکا علیه خود ایجاد کرد که به نظر می‌رسد هدف او از این مواضع و رویکردهای حاشیه ساز و جنجال آفرین ارزیابی آستانه تحمل کشورها به خصوص ایران نسبت به تصمیماتش و تحریک افکار عمومی دنیا علیه ایران است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در چنین شرایطی مسئولان جمهوری اسلامی باید به جای واکنش‌های مقطعی و موضعی، مواضع راهبردی نسبت به این تصمیمات داشته باشند. مواضعی توام با هوشیاری کاربردی که منعکس کننده پاسخ منطقی و نارضایتی ایران از اقدامات ترامپ است.

رحیمی همچنین یادآور شد: جمهوری خواهان بعد از شکست اجماع ۱+۵ علیه ایران هزینه سنگینی را نسبت به شکست پروژه ایران هراسی دادند که لازم است در این شرایط حساس همه هوشیار باشیم؛ چون قطعا تصمیمات ترامپ نیز در ماه‌های آینده افزایش پیدا می‌کند. باید آمادگی لازم را برای اتخاذ مواضع راهبردی و به جا  داشت.

وی با تاکید مجدد بر اینکه تصمیمات بی‌پشتوانه ترامپ به مراتب برای امنیت ملی آمریکا خطر آفرین است، گفت: این تصمیمات در خارج از آمریکا فضای اعتراض‌آمیزی را علیه ترامپ به وجود آورده که می توان آن را به خوبی مشاهده کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در عین حال تاکید کرد: مواضعی که در برابر ترامپ گرفته می‌شود باید بر پایه دو اصل توازن و اثربخشی باشد. وقتی مردم آمریکا با تصمیمات رئیس جمهور این کشور مخالف هستند و حتی به آن اعتراض می‌کنند، جمهوری اسلامی می تواند از این فرصت و فضا به بهترین شکل به عنوان دیپلماسی عمومی و کارآمد استفاده کند.

رحیمی در پایان با اشاره به تصمیم وزارت خارجه برای صدور ویزا برای کشتی‌گیران آمریکایی گفت: این تصمیم خوبی است، اما انتظار می‌رفت که در همان ابتدای امر یعنی در زمانی که قرار شد ویزا صادر نشود، موضع بهتری گرفته می‌شد؛ چون نباید ورزش را با سیاست دخالت داد. ورزش در جهت همگرایی و نزدیکی ملت‌ها است و باید از آن به بهترین شکل استفاده شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل