بازدید 2221

هم‌زمانی شروع به کار هیئت‌های اجرائی ۲ انتخابات سال آینده

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: زمان بندی برگزاری انتخابات شوراها به گونه‌ای در اصلاحیه قانون انتخابات تعیین شده است که با شروع به کار هیئت‌های اجرائی انتخابات ریاست جمهوری همزمان شود.
کد خبر: ۶۶۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 07 February 2017
قاسم میرزایی نیکو در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص زمان بندی انتخابات شوراها بر اساس اصلاح قانون انتخابات شوراها، اظهار داشت: زمان بندی برگزاری انتخابات شوراها به گونه‌ای در اصلاحیه قانون انتخابات تعیین شده است که روز شمار این انتخابات به گونه‌ای آغاز شود که با شروع به کار هیئت‌های اجرائی انتخابات ریاست جمهوری همزمان شود.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه ابتدا باید اصلاح قانون انتخابات توسط شورای نگهبان تایید شود، بیان کرد: در صورت تایید این قانون، وزارت کشور و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها پیرامون روز شمار انتخابات شوراها تصمیم‌گیری می‌‌کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنم بین 17 تا 23 اسفندماه این زمان تعیین شود، ادامه داد: شروع تشکیل هیئت‌های اجرائی انتخابات ریاست جمهوری 12 اسفندماه است که این موضوع به اطلاع استان‌ها نیز رسیده است، اگر این اصلاح قانون انتخابات تایید شود، با انتخابات ریاست جمهوری هماهنگ می‌شویم.

میرزایی نیکو با بیان اینکه معمولا 6 روز برای ثبت نام در نظر گرفته می‌شود، متذکر شد: پس از این 6 روز، 2 روز نیز به رسیدگی‌های هیئت اجرائی مهلت می‌دهند و بعد از آن 4 روز زمان برای رسیدگی به اعتراضات دیده می‌شود و 2 هفته نیز در اختیار هیئت نظارت خواهد بود.

وی افزود: در قانون قبلی زمان بندی به گونه‌ای انجام شده بود که از 29 اسفند روند اجرائی انتخابات شوراها آغاز و تا 6 فروردین ماه سال آینده ادامه می‌یافت.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: با اصلاح قانون انتخابات شوراها، این زمان بندی به 12 اسفندماه باز می‌گردد، البته این تاریخ قطعی نیست و بعد از تایید اصلاحیه قانون انتخابات شوراها با هماهنگی وزارت کشور این زمان بندی تعیین می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل