بازدید 1816

جلوگیری از تخریب باغات بر عهده شهرداری است

نایب رییس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس با تاکید بر اینکه هیچ اقدامی خارج از طرح تفصیلی و طرح جامع شهری نباید انجام شود، گفت: تخریب باغات و فضای سبز بر خلاف مصالح شهری است.
کد خبر: ۶۶۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 07 February 2017
محمدرضا نجفی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به انتشار خبری درخصوص اینکه باغی واقع در خیابان فرشته با قدمت 100 ساله مورد تخریب قرار گرفته است، گفت: هیچ اقدامی خارج از طرح تفصیلی و طرح جامع شهری نباید انجام شود واقعیت آن است که تخریب باغات با قدمتی 100 ساله بر خلاف مصالح شهروندان و شهر تهران است زیرا علاوه بر خسارت‌های مالی، فضای سبز شهر تهران را تهدید می کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، افزود: تخریب باغات اسباب خسارت‌های جبران‌ناپذیری برای مدیریت شهری است، بنابراین انتظارمی رود که این اقدامات از سوی هیچ دستگاه و نهادی انجام نشده و مقامات مسئول و ذی ربط باید با بی قانونی ها با هدف توسعه شهر مقابله کنند.

وی با بیان اینکه تحت هیچ شرایطی نباید فضای سبز موجود در تهران و حداقل فضای زیست محیطی طبیعی به بهانه های مختلف مورد تخریب قرار گیرد، تصریح کرد: باغات موجود در پایتخت هر کدام عمری 100 ساله دارند که متاسفانه با تغییر کاربری های بسیار میزان بسیاری از آنها تخریب شدند، بنابراین همه موارد این چنینی نشان از تخطی از قوانین شهری دارد.

نجفی با اشاره به اینکه توقف ساخت و سازها پس از تخریب باغات و فضای سبز هیچ فایده و اثر مثبتی ندارد،گفت: نوش دارو پس از مرگ صحراب هیچ فایده ای ندارد، اینکه پس از تخریب باغات روشن شود که تخلفات بسیاری صورت گرفته و جلوی ساخت وسازگرفته شود هیچ اثر مثبتی نداشته زیرا سالیان بسیاری طول می کشد که همان درختان قطع شده را بتوان به وجود آورد.

این نماینده مردم درمجلس دهم با تاکید براینکه تغییرکاربری ها و تخریب درختان به هیچ عنوان قابل قبول نیست، افزود: قبل ازبروز این اتفاقات باید جوانب قانونی و اخلاقی آن و آسیب به فضای سبز مورد بررسی قرارگیرد نه اینکه پس از تخریب مشخص شود که اقداماتی خلاف قانون صورت گرفته است.

نایب رییس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه هیچ دستگاه و نهادی حق تغییرکاربری و تخریب باغات را ندارد، تصریح کرد: تغییر کاربری در تهران و تخریب باغات نباید توسط هیچ دستگاهی انجام شود، ضمن اینکه نظارت برجلوگیری از تخریب باغات بر عهده شهرداری است و تاخیرها ازسوی این نهاد در نظارت ها قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، طبق اخبار مطرح شده دررسانه ها باغی با عمر 100 سال درخیابان فرشته طی چند روز گذشته تخریب شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل