بازدید 1961

اختلافات ساختاری و سیاسی ترامپ با اتحادیه اروپایی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن برشمردن اختلافات ساختاری و سیاسی ترامپ با اتحادیه اروپایی گفت: رئیس جمهوری آمریکا به دنبال موزاییکی شدن قاره سبز از طریق موج راست گرایی و ناسیونالیسم افراطی است تا راحت تر منافع خود را از آنها مطالبه کند.
کد خبر: ۶۶۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴ 07 February 2017
حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان این که ترامپ چشم دیدن اتحادیه اروپایی را ندارد ، گفت: رئیس جمهوری آمریکا با اتحادیه اروپایی به لحاظ ساختاری و سیاستی دارای مشکلات اساسی است.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: اتحادیه اروپایی براساس نظام چند قطبی و مبتنی بر چندجانبه گرایی قاره سبز تاسیس شده است اما ترامپ به شدت دنبال یکجانبه گرایی و تحقق منافع ملی آمریکا است.

وی در ادامه افزود: براساس دیدگاه ترامپ ، شکل گیری اتحادیه اروپایی منجر به ازبین رفتن اصالت های نژادی و شناور شدن فضای مهاجرتی شده است که به هرقیمتی باید با آن برخورد شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رئیس جمهوری آمریکا که حامی جدی «برگزیت» و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپاس است به طور جدی راست گرایی و ناسیونالیسم افراطی را در قاره سبز دنبال می کند.

وی تصریح کرد: موفقیت های سریالی ناسیونالیست ها در کشورهایی نظیر فرانسه ، هلند و حتی اتریش موجب دلگرمی ترامپ برای تشدید موج راست گرایی در اروپا است.

فلاحت پیشه گفت: ترامپ درحال سرمایه گذاری روی «مارین لوپن» در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه است تا با «فرگزیت» پاریس را نیز از مدار اتحادیه اروپایی خارج کند.

وی خاطرنشان کرد: به هرمیزان که موج ناسیونالیسم افراطی و راست گرایی در اروپا گسترش پیدا کند ، سیاست های اصیل اما خشن غربی در مواجهه با مهاجران و صف بندی های جمعیتی تثبیت می شود.

این نماینده مجلس دهم گفت: تحت تاثیر رفتارهای ترامپ و  تشکیل دولت های دست راستی اروپایی ،قاره سبز به ناچار به سمت حوزه های حکومت انفرادی حرکت می کند.

اختلافات سیاسی ترامپ با اروپا

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: به موازات مشکلات ساختاری ترامپ با اتحادیه اروپایی ، رئیس جمهوری آمریکا به لحاظ سیاسی نیز با بروکسل به شدت دارای اختلاف است.

وی با پیش کشیدن سخنان روز گذشته ترامپ در رابطه با میانجی گری واشنگتن در جنگ اوکراین با روسیه گفت: براساس دیدگاه نومحافظه کاران حاکم بر کاخ سفید و ترامپ ، روسیه کشوری مقتدر است که به جای درگیری و منازعه باید با آنها وارد تعامل و همکاری در منافع مشترک شد.

فلاحت پیشه تاکید کرد:  دعوای نسبتا سخت اتحادیه اروپایی با روسیه که منجر به وضع تحریم هایی علیه مسکو شده است در حال نقض توسط واشنگتن است.

وی ضمن اشاره به مواضع تند ترامپ علیه تفاهم برجام گفت: همانگونه که در اختلافات ساختاری ترامپ با اتحادیه اروپایی مخالفت رئیس جمهوری آمریکا با چند جانبه گرایی مطرح شده است ، ترامپ با نفس مذاکرات ایران با گروه 1+5 نیز به شدت مخالف است.

این نماینده مجلس دهم گفت: انهدام برجام و پافشاری اتحادیه اروپایی برای حفظ این تفاهم مسئله ای است که منجر به اختلافات مضاعفی شده است.

وی تاکید کرد: ترامپ برای پیشبرد اهداف و حل اختلافات دیدگاهی با قاره سبز دنبال فروپاشی اتحادیه اروپایی و تبدیل آن به اروپای موزاییکی یا حتی تکه تکه است.

فلاحت پیشه گفت: ایالات متحده در چانه زنی با اروپایی های متفرق و تنها بهتر می تواند منافع خود را مطالبه نماید. در عین حال ترامپ نمی خواهد پنتاگون بیش از این هزینه های پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را بپردازد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار