بازدید 1778

نظارت بعد از واگذاری شرکت های دولتی محلی از اعراب ندارد

عضوهیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: روند خصوصی سازی به نحوی است که بعد از واگذاری شرکت ها، موضوع نظارت به اتمام می رسد و توجهی به ادامه فعالیت کارخانه واگذار شده نمی شود.
کد خبر: ۶۶۴۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ 07 February 2017
سیدحسن حسینی شاهرودی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت، درباره روند خصوصی سازی در کشور گفت:اراده ای در دولت برای توسعه و تقویت بخش خصوصی،در زمینه تولید نیست.

نماینده مردم شاهرود و میامی درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بسیاری از شرکت ها به بخش عمومی غیردولتی واگذار شده است؛با توجه به سیاست های اصل 44 قانون اساسی در بخش هایی نیز که شرکت های دولتی به بخش خصوصی واقعی، واگذار شده که این شرکت ها با موانعی برای توسعه روبرو هستند.

این نماینده مردم درمجلس دهم افزود:به دلیل برخی تصمیم گیری های نادرست و وجود موانع،بهای تمام شده محصول کارخانه ها در مقایسه با هزینه واردات همان محصول،بالا می رود.

وجود فضای رقابتی سالم به پویایی و ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد منتهی می شود

حسینی شاهرودی با بیان اینکه وجود فضای رقابتی سالم به پویایی و ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد منتهی می شود،گفت:به دلیل عدم نظارت صحیح و نبود شرایط رقابتی،برخی ازشرکت های واگذار شده به بخش خصوصی، عملکرد مناسبی ندارند.

این نماینده مردم درمجلس دهم ادامه داد:سیاست گذاری های دولت باید به نوعی باشد که بخش خصوصی در فضای رقابتی فعالیت کند؛البته به نحوی که این بخش هم بتواند به سود دست یابد هم به تقویت اقتصاد کشور کمک کند.

حسینی شاهرودی افزود:درحال حاضر روند خصوصی سازی به نحوی است که بعد از واگذاری شرکت ها،موضوع نظارت به اتمام می رسد و توجهی نمی شود که فعالیت کارخانه واگذار شده،متوقف می شود یا نه.

حسینی شاهرودی تاکید کرد:در نظام خصوصی سازی باید نظارت ها و حمایت ها دائمی باشد و اگر بخش کارآمد دولتی واگذار شد؛این کار باید ادامه یابد و اگر ناکارآمدی وجود دارد،تبدیل به کارآمد شود.

وی ادامه داد:نباید روند خصوصی سازی به نحوی باشد که بخش خصوصی ورشکسته شود یا به دلیل عدم نظارت،این بخش سوء استفاده کند و با اعلام ورشسکتگی املاک و ماشین آلات واگذار شده را بعد از اتمام روند واگذاری به فروش برساند.  

عضوهیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:کارخانه "قند شاهرود" که در زمینه تولید شکر و قند فعال بود به بخش خصوصی واگذار شد؛اما بعد از واگذاری،فعالیت خط تولید شکر این کارخانه متوقف شد و دراین رابطه ازسوی دولت ارزیابی و کارشناسی صورت نگرفت که چرا اعلام می شود این کارخانه توجیه اقتصادی ندارد؛بنابراین باید نظارت ها قوی شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر