بازدید 1797

تعرفه گذاری خدمات اورژانس پذیرفتنی نیست

عضو هیات رییسه مجلس طرح تعرفه‌گذاری برای خدمات اورژانس را غیرقابل قبول عنوان کرد وگفت: تعرفه گذاری برای اورژانس مشکلات بیمه‌ها را دوچندان می‌کند.
کد خبر: ۶۶۴۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ 07 February 2017
اکبر رنجبرزاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه پیشنهاد طرح تعرفه گذاری درخدمات اورژانس باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: باید به طور دقیق قبل از تصویب و اجرای چنین طرحی نقاط مثبت  ومنفی آن شناسایی و احصا شود، واقعیت آن است که به دلیل اهمیت موضوع به  آسانی نمی توان دراین خصوص تصمیم گیری کرد زیرا ممکن است پس از چندی از اجرای این قانون پراختی ها بابت خدمات اورژانس از جیب مردم صورت گیرد.

نماینده مردم اسدآباد درمجلس شورای اسلامی، افزود: حتی پرداختی‌ها از سوی بیمه نیز ممکن است بار مالی سازمان های بیمه گر را افزایش دهد، بنابراین تعرفه گذاری برای خدمات اورژانس ازنقطه حادثه تا انتقال مصدوم به بیمارستان باید با دقت و توجه بیشتری بررسی شود؛ ضمن اینکه اقدامات اورژانس باید با هدف شناسایی وضعیت و موقعیت آنها موردارزیابی قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه اورژانس باید بیلان مشخصی از اقدامات روزانه خود ارایه کند، تصریح کرد: باید مشخص شود که میزان اقدامات روزانه اورژانس تا چه میزان سبک و سنگین است، از این رو بررسی عملکرد و چگونگی کارکرد اورژانس موضوع قابل بررسی و پیگیری است؛ اما تعرفه گذاری برای خدمات اورژانس و انتقال این موضوع به بیمه ها برای پرداخت هزینه ها اقدام مناسبی نیست.

رنجبرزاده با بیان اینکه از بیمه ها باید برای حوزه بهداشت ودرمان و مدیریت در این بخش‌ها استفاده کرد، گفت: تعرفه گذاری برای خدمات اورژانس طرح و پیشنهاد جدیدی است که باید مورد بررسی کارشناسان و صاحبنظران حوزه بهداشت و درمان قرارگیرد، یعنی نمی توان خیلی سریع برای اجرای این طرح تصمیم گیری کرد؛ زیرا درحال حاضر سازمان های بیمه گر در پرداخت هزینه های خرید خدمت از مراکز درمانی دچار مشکلات بسیاری هستند که این موضوع نیز برای آنها نوعی بار اضافی است.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی اقدامات اورژانس ممکن است منجر به درخواست تعرفه گذاری در ارایه خدمات جمعیت هلال احمر و سازمان امداد و نجات شود، افزود: اگرچه جمعیت هلال احمر خوشبختانه تاکنون در حوادث بسیار اقدامات امدادی را به موقع انجام دادند اما ممکن است در صورت تعرفه گذاری خدمات در اورژانس، این مجموعه هم توقع پرداخت هزینه ها از جیب بیمه ها را داشته باشد.

این نماینده مردم درمجلس دهم با تاکید براینکه هرعملکردی را درنمی توان درحوزه پرداخت قرار داد، تصریح کرد: تعرفه گذاری در حوزه اورژانس به هیچ عنوان صورت قابل قبولی ندارد، ضمن اینکه باید میزان عملکردها در اورژانس نیز باید مشخص شود اما افزایش کارکردها درحوزه اورژانس نباید منجر به دریافت هزینه از جیب مردم و یا بیمه ها شود.

رنجبرزاده با بیان اینکه ارایه خدمات بهتر اورژانسی نیازمند پذیرش نیروی انسانی کارآمد و ماهر است، گفت: درگزینش نیروی انسانی مورد نیاز برای اورژانس باید اقدامات لازم صورت گیرد، به عبارت بهتر باید افرادی در اورژانس فعالیت کنند که از روحیه خدمت و ایثارگری بالایی برخوردار بوده و کمتر به دنبال دریافت پول و کسب درآمد از این حوزه باشد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، افزود: تعرفه گذاری برای خدمات اورژانس قابل قبول نبوده و باید کمبود و نارسایی دربخش اورژانس را به لحاظ تجهیزات ، امکانات و نیروهای انسانی توانمند و پرکار برای جلوگیری از کاهش خدمت رسانی به مردم انجام شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل